رهبر کره شمالی: شرایط زندگی مردم را بهبود می‌بخشیم

کیم جونگ اون به مردم کشورش وعده داد علی رغم مشکلات عدیده اجتماعی برای بهبود شرایط زندگی و اوضاع اقتصادی تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس حزب کارگر در این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: بهبود وضعیت اقتصادی و معاش مردم در اولویت تمامی برنامه‌های دولت است.

وی در این مراسم از تمامی مقامات کشورش خواست ارتقای اقتصادی کشور را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند. اقتصاد کره شمالی سالهاست تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای و تسلیحاتی قرار گرفته است. از طرف دیگر در سال‌های اخیر بارش باران‌های سیل آسا و تغییرات اقلیمی به این کشور آسیب‌های زیادی وارد کرده است.

کیم در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد: کشور با چالش بزرگی برای توسعه اقتصادی و تحقق اهداف تعیین شده در زمینه پیشرفت‌های اقتصادی مواجه است. تمام احزاب و سازمان‌ها باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

وی افزود: تنها راه پیشبرد این اهداف کار و تلاش سخت در جهت هدف‌هایی است که تمامی احزاب و نهاد‌ها در داخل کشور با آن موافق هستند.

رهبر کره شمالی تصریح کرد: احزاب و نهاد‌های دولتی نباید منتظر امتیازات برتر و یا کمک‌های دولتی باشند؛ آن‌ها فقط باید به دنبال تامین منافع مردم باشند.

وزارت خارجه آمریکا در روز‌های گذشته دولت کره شمالی را به نقض قوانین حقوق بشر متهم کرده بود. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: دولت کره شمالی مسئول اصلی اوضاع اقتصادی نابسامان و وضعیت فعلی مردم در این کشور است.

وی در ادامه افزود: پیونگ یانگ به جای این که منابع خود را صرف مردم کشورش کند برای ساخت موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های نامتعارف هسته‌ای برنامه ریزی می‌کند.

سخنان مقامات آمریکایی علیه کره شمالی درحالی مطرح می شود که واشنگتن سخت ترین تحریم های اقتصادی را علیه مردم این کشور وضع کرده و حتی اجازه صادارت و واردات اقلام ضروری مانند سوخت را به کره شمالی نمی دهد. مواد غذایی، دارویی و بسیاری از اقلام ضروری مردم کره شمالی در لیست تحریم های آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
دقیقا حرفاش با حرفای ما یکی هست.
آخرین اخبار