قائدامینی:

همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در چهارمحال و بختیاری پابرجاست

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه شاخص نسبت معلم به دانش‌آموز در استان بالاتر از میانگین کشوری است، اما همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در این استان پا برجا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در بازدید از مدارس بخش میانکوه شهرستان اردل با اشاره به پراکندگی جمعیتی و وجود ۱۴۷ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان گفت: اگرچه شاخص نسبت معلم به دانش‌آموز در استان بالاتر از میانگین کشوری است، اما همچنان مشکل کمبود نیروی آموزشی در این استان پا برجا باشد.

او افزود: تلاش شده است در برنامه‌ریزی‌ها برای توزیع امکانات و برخورداری مدارس از معلمان به گونه‌ای عمل شود که هیچ‌یک از دانش‌آموزان در مناطق مختلف از نگاه و توجه ویژه آموزشی و تربیتی دور نمانند، اما به دلیل پراکندگی جمعیتی در استان به ویژه در روستا‌ها و مناطق سخت‌گذر، همچنان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.


بیشتر بخوانید


قائدامینی درباره استفاده از فرهنگیان بومی در مناطق کمتر برخوردار به منظور کاهش درخواست انتقالی از این مناطق اضافه کرد: برای نقل و انتقال معلمان در سال جاری نیز برخی اولویت‌ها و شاخص‌ها همچون مساوی بودن تعداد و درصد فرهنگیان رسمی، حق‌التدریس و بومی در تمامی شهرستان‌ها اجرایی شد تا بتوان در راستای عدالت آموزشی و برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان در مدارس شهری و روستایی اقدامات مطلوب‌تری را به انجام رساند.

او با بیان اینکه موضوع خرید خدمات برای استان به دلیل بالا بودن نسبت شاخص معلم به دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار نگرفته است، ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه، افزایش سطح علمی مدارس و دانش آموزان است چرا که استعداد‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در مناطق کمتر برخوردار وجود دارد که می‌توان با توجه به درخواست اهالی این مناطق برای به‌کارگیری نیرو‌های بومی در بخش آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری مناسبی را برای آینده و تربیت این افراد به کار گرفت.

قائدامینی به اعمال ضریب مناطق محروم در نمرات دانش آموزان این مناطق نیز اشاره و تصریح کرد: استفاده از نیرو‌های پر توان در حوزه آموزش و پرورش می‌تواند تضمین‌کننده آِینده جامعه باشد از این‌رو باید در شناخت، انتخاب، استخدام و انتصاب معلمان به ویژه معلمان بومی دقت بیشتری صورت گیرد.

او همچنین به نشست شورای آموزش و پرورش استان به میزبانی شهرستان اردل و با حضور استاندار اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبات این نشست به زودی مشکل اینترنت مناطق میانکوه بر طرف خواهد شد تا علاوه بر ارائه آموزش‌های حضوری از ۱۵ آبان امسال امکان استفاده دانش‌آموزان از خدمات کمک‌آموزشی شبکه شاد نیز فراهم شود.

قائدامینی در خصوص حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت برای تهیه گوشی‌های هوشمند افزود: اعتباراتی برای خریداری تجهیزات آموزشی به استان اختصاص یافته است که عمده این اعتبارات صرف تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای خواهد شد که بررسی شرایط دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار شهرستان اردل نیز در این طرح دیده خواهد شد.

او افزود: علاوه بر توزیع اعتبارات حوزه تجهیز مدارس، از همکاری و تعامل بنیاد علوی نیز برای رفع مشکلات مدارس و دانش آموزان بخش میانکوه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار