کیانی:

۱۱ هزار خانوار در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ایرج کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان اظهار داشت: پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند که در همین راستا ۱۰۶ خانه به طور کامل آوار و برای اسکان موقت خانوار‌ها ۸۵ چادر توزیع شده است.

او افزود: بیشترین منطقه متاثر از زلزله در شهرستان کوهرنگ و شامل روستا‌های گراب، دره هندو، چلگرد و صمصامی بوده است.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به همراه یک دستگاه بالگرد در شهرستان کوهرنگ در حالت آماده‌باش هستند.

سهراب بهرامی قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از وارد شدن ۵۳ میلیارد خسارت به تاسیسات این شرکت در شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: افت آب، شکستگی و آسیب به خطوط انتقال، خسارت به حوضچه‌ها و تاسیسات آبرسانی از جمله این خسارت‌ها بوده است.

او با بیان این مشکل آبرسانی در تمامی مناطق زلزله زده استان برطرف شده است، اظهار داشت: در روز‌های اخیر تنها روستای مورز با قطعی آب روبرو بود که با آبرسانی سیار خدمات‌رسانی به روستاییان تداوم یافت.

بهرامی با بیان اینکه ۸۴ درصد منابع آب شهرستان کوهرنگ از چشمه‌ها تامین می‌شود، افزود: چشمه‌ها در زمان بروز حوادث از جمله سیل و زلزله به شدت آسیب‌پذیرند.

فرشید ریاحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز از وارد شدن خسارت به بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۴۰ واحد باید بازسازی شود.

او افزود: تمامی واحد‌های مسکونی در شهرستان کوهرنگ و تعدادی در شهرستان‌های فارسان و اردل دچار آسیب شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار