رئیس کل دادگستری کردستان:

همکاری شهرداری و شورای شهر سبب حل مشکلات مردم می شود

حسینی گفت: تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر سبب حل مشکلات مردم و زیباسازی فضای شهری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان صبح امروز در نشستی که با حضور معاونین در حوزه‌های مختلف، مدیر کل امور شهری استانداری کردستان، شهردار، رئیس و اعضای شورا‌های اسلامی شهر سنندج در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه فرخنده ربیع الاول، بیان داشت: مسئولین باید فرصت اندک خدمت به مردم را مغتنم بشمارند.

 حسینی اظهار داشت: شهردار و شورای شهر باید وظایف خود را به درستی شناسایی کرده و با تدوین یک برنامه ریزی اصولی و دقیق و ترسیم چشم انداز مورد نظر بر پایه علم و با استفاده از منابع مالی شفاف و پایدار در جهت پیشبرد امور شهر اقدام کنند.

اوتاکید کرد: مصوبات شورای شهر باید بار علمی و حقوقی داشته باشد و هرگونه معاملات و توافقات شهرداری باید حتما با مشاوره حقوقی و لحاظ صرفه و صلاح شهر و شهروندان انجام گیرد.

رئیس کل دادگستری کردستان تعامل درون سازمانی و برون سازمانی مدیریت شهری را ضروری دانست و اظهار داشت: تعامل ضابطه‌مند و در حدود قانون مدیریت شهری با ارکان حاکمیتی در استان اعم از دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش موثری در حل مشکلات شهری خواهد داشت.

 حسینی افزود: وظیفه شورای اسلامی شهر سیاستگذاری و نظارت است و وظیفه شهرداری اجرای این امور است و نباید در کار همدیگر دخالت کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پرهیز از آفت‌ها و مفاسد تاکید کرد و گفت: در مباحث مالی، و هزینه کرد اعتبارات در محل خود بسیار مراقب باشید و در انتصابات در رده‌های مختلف مدیریتی با دقت و حساسیت اقدام نموده و اهرم‌های نظارتی و حفاظتی خود را برای جلوگیری از فساد فعال نمایید.

رئیس کل دادگستری کردستان  در پایان ارتقای آموزش‌های حقوقی به اعضای شورای شهر را ضروری دانست و افزود: در راستای پیشگیری از فساد در مدیریت شهری در مرحله اول استانداری و فرمانداری‌ها باید وظیفه نظارتی خود را به هنگام و با حساسیت فراوان اعمال نمایند.

حسینی افزود: البته بدیهی است دستگاه قضایی نیز در صورت مشاهده هرگونه وقوع جرم و یا ترک فعلی با قاطعیت ورود نموده و برخورد قانونی لازم را خواهد داشت.

در ادامه این جلسه، فرزاد زارعی رئیس شورای اسلامی سنندج نیز از آمادگی این شورا برای تشکیل شعبه صلح و سازش در شورای اسلامی سنندج خبر داد و افزود: اگر وظایف شورای اسلامی و شهرداری به درستی انجام شود در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاثیر زیادی خواهد داشت.

همچنین انور رشیدی شهردار سنندج به تشریح برنامه‌های شهرداری در حوزه زیباسازی شهری پرداخت و اظهار داشت: اصلاح مصوبه صدور پروانه برای زمین‌های قولنامه‌ای در سنندج بسیار حائز اهمیت است و دست دلالان و رانت خواران را قطع می‌نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.