اولین قطار خودران آلمانی رونمایی شد

شرکت راه آهن آلمانی Deutsche Bahn و زیمنس از قطار جدید کاملا خودکار خود رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه ووله، دویچه بان و زیمنس برای اولین بار یک قطار جدید دیجیتالی خودکار را به نمایش گذاشتند و از آن به عنوان "طرح دیجیتالی کردن ریل‌ها در آلمان، اروپا و جهان" یاد کردند. شرکت راه آهن آلمانی Deutsche Bahn (DB) و شریکش زیمنس روز دوشنبه از تراموا جدید کاملاً خودکار "Digital S-Bahn Hamburg" رونمایی کردند.

دویچه بان اعلام کرد قصد دارد استفاده از تراموا‌های دیجیتالی جدید خود را برای سرویس دهی به سراسر هامبورگ گسترش دهد و مدعی است که تا سال ۲۰۳۰ بسیاری از خطوط محلی، منطقه‌ای و ملی خود از فناوری های خودران مشابه استفاده خواهند کرد. به گفته این شرکت، خودکارسازی کامل قطار‌ها و کنترل آن‌ها به صورت دیجیتالی باعث سرعت بیشتر، خدمت رسانی باکیفیت‌تر و همچنین افزایش بهره وری انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

پروژه ۶۰ میلیون یورویی (۶۹.۴ میلیون دلار) که به طور مساوی توسط DB، زیمنس و شهر ایالت هامبورگ تأمین می‌شود، دو سیستم عامل عملیات قطار خودکار (ATO) و سیستم کنترل قطار اروپا (ETCS) را ترکیب می‌کند که می‌تواند بر روی قطار‌ها و ریل‌های موجود نصب شود.

این سیستم‌های انعطاف پذیر به راهبر اجازه می‌دهد تا هنگام حرکت قطار‌هایی که مجهز به فناوری کنترل مربوطه نیستند، آن‌ها را به صورت دستی اداره کند.سایر فعالیت های قطارها مانند شروع، شتاب، کاهش سرعت، توقف و تغییر حالت به طور خودکار انجام می‌شود.

در رونمایی روز دوشنبه، رولاند بوش، مدیرعامل زیمنس، از پروژه جدید به عنوان "نقشه‌ای برای دیجیتالی کردن ریل‌ها در آلمان، اروپا و جهان" قدردانی کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار