بر اساس اعلام مسئولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی نصب "سامانه نجات اضطراری آسانسور" برای باز شدن در آسانسور هنگام قطع برق الزامی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بر اساس اعلام مسئولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی و مطابق ضوابط شرکت توزیع برق مشهد از ابتدای مهرماه امسال نصب "سامانه نجات اضطراری آسانسور" برای باز شدن در بالابر هنگام قطع برق در مشهد  الزامی شد.

مسئولان فرمانداری مشهد یکی از مشکلات ویژه مشهد در فصل تابستان و دوره قطع نوبتی برق را گرفتار شدن مردم در آسانسور‌ها عنوان کرده بودند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی مشهد با قطع نوبتی برق، نیمی از عملیات امداد و نجات این سازمان مربوط به رهاسازی افراد گرفتار شده در آسانسور‌ها بوده است.

مسئولان فرمانداری مشهد تأکید داشتند باید نظام مهندسی سخت گیری بیشتری انجام می‌داد تا سازندگان واحد‌های مسکونی ملزم به استفاده از لوازم جانبی خاص در آسانسور می‌شدند تا مشکلی هنگام قطع برق در آن‌ها روی نمی‌داد. آسانسور‌های ایمن هنگامی که برق قطع می‌شود به صورت خودکار به طبقه همکف رفته و در آن‌ها باز می‌شود و سپس از فعالیت باز می‌ایستند.

جواد کریم پور سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: نصب سامانه نجات اضطراری در استاندارد‌های جهانی و استاندارد ملی ایران الزامی نیست، این الزام فقط در مبحث ۱۵ نظام مهندسی برای آسانسور‌های بیمارستانی برانکارد است تا هنگام قطع برق آسانسور در نزدیک‌ترین طبقه با در باز متوقف شوند.


بیشتر بخوانید



او  افزود: پس از وقوع مشکلات ناشی از قطع برق برای بالابرها، کارگروهی بین دستگاه‌های متولی برای رفع این نواقص تشکیل شد.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی  ادامه داد: به دلیل اینکه شرکت‌های نصاب آسانسور، تأمین برق سه فاز بالابر‌ها را با اخذ مجوز از شرکت برق تأمین می‌کنند، لذا مصوب شد این شرکت‌ها سامانه نجات اضطراری در آسانسور‌ها نصب کنند.

کریم پور بیان کرد: اعمال این مصوبه فقط برای آسانسور‌های جدید پس از تاریخ تصویب آن است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.