افزایش ظرفیت بارگیری کالا در بخش ریلی زنجان

سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت:در۶ ماه نخست امسال میزان ظرفیت تخلیه بار در زنجان ‭۳۳۱‬ هزار تُن بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: رونق فعالیت‌های اقتصادی در ۶ ماه گذشته ظرفیت بارگیری کالا در بخش ریلی این منطقه را ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داده است. 

او افزود: ایستگاه‌های باری بناب در محدوده زنجان و قزوین جزو ایستگاه‌های باز بین المللی باری در راه آهن منطقه شمالغرب کشور است که صادرات و واردات بین المللی کالا توسط حمل و نقل ریلی در این منطقه انجام می‌شود.

صفری گفت: عمده محموله‌های جابجا شده از خط ریلی ایستگاه باز بین المللی بار بناب در نیمه نخست امسال مواد اولیه معدنی، کنسانتره سنگ آهن، خاک سنگ روی و گندم است.

سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور  بااشاره به اینکه میزان ظرفیت تخلیه این بار‌ها در ۶ ماه گذشته ‭۳۳۱‬ هزار تُن بوده است، افزود: در مدت مشابه پارسال این میزان ظرفیت تخلیه شده ‭۲۲۲‬ هزار تُن بود.

او افزود: رشد ۴۹ درصدی ظرفیت تخلیه کالا در اداره کل راه آهن شمالغرب در ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال، بیان از رونق و تکاپوی فعالیت‌های اقتصادی در منطقه دارد.

سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: در ۶ ماه گذشته ‭۳۷۰‬ هزار تُن بارگیری کالا انجام شده است.

صفری ادامه داد: این میزان کالای بارگیری شده در مدت پارسال قبل ۳۲۴ هزار تُن بود که در حال حاضر شاهد رشد ۱۴ درصد کالا‌های بارگیری شده هستیم.

ایستگاه باز بین المللی بناب، مبداء و مقصد بار ترانزیت در شبکه‌های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.