مشکلات نانواداران کرمانشاهی چیست؟

رئیس هیئت مدیره کارگران نانوایی‌های استان کرمانشاه گفت : یکی از مشکلات نانواداران نبود مکانی برای تمرکز کارگران است که کارفرما سرگردان نشود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، لطفی رئیس هیئت مدیره کارگران نانوایی‌های استان پایین بودن کیفیت نان، کمبود سهمیه آرد و وجود مشکلات بهداشتی در میان ضعف نظارت از دیگر مشکلاتی است که در برخی نانوایی‌های سطح شهر دیده و شنیده می‌شود که انتظارات مردم از اتحادیه خبازان را بیش از پیش کرده است.

علیزاده رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه گفت : انتظار مردم بحق و بجا است، اما اشکالاتی در قانون وجود دارد که باید اصلاح شود و سهمیه واحد‌های خبازی تغییر کند.

او افزود: از طرف دیگر کیفیت پایین نان نیز به مشکلی مضاعف تبدیل شده به طوری که در برخی نانوایی‌ها به ویژه نانوایی‌های بربری از جوش شیرین و جوهرقند استفاده می‌شود و براساس گفته کارشناسان این برای سلامتی خطرناک است.

مستوفی مدیرکل نظارت بر بازار مواد مصرفی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه امسال سند راهبردی ارتقای سلامت نان با حضور تمام دستگاه‌های متولی تدوین شد که در این سند یکی از اقدامات مهم پیش‌بینی شده برخورد با واحد‌هایی است که از جوش‌شیرین یا بلانکیت استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: امسال ۳۸۸ نمونه‌برداری از نانوایی‌ها انجام شد و موارد تخلفی در برخی از نانوایی‌ها شناسایی شد و علاوه بر این در قالب گشت‌های مشترک مواردی از استفاده از جوش شیرین کشف و برخورد شد.

او گفت: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه نان قوت غالب مردم به ویژه قشر‌های متوسط و ضعیف شناخته می‌شود، باید به نحوه تهیه و توزیع آن نظارت و دقت بیشتری صورت گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.