تشکیل کارگروه زن و خانواده در دانشگاه بوعلی سینای همدان

مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان از برگزاری کارگروه زن و خانواده در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،زهرا مظاهری,مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان، از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام در حیطه زنان و خانواده در این مجموعه خبر داد و گفت: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی، کارگروه زن و خانواده را به مدت ۳ سال است که اجرا می‌کند که حتی از شهر‌های دیگر هم از این طرح، استقبال کردند و در آن شرکت کردند.

او افزود: ارائه آموزش‌های لازم در مراحل قبل از ازدواج به دختران دانشجو، روابط بین زوجین، ویژگی خانواده موفق و سبک زندگی اسلامی از جمله موضوعاتی است که در این کارگروه بررسی می‌شود.

مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان ادامه داد: این تشکل در زمان انتخابات ۱۴۰۰ نیز، موضوع زنان و انتخابات را در پیش گرفته و با عنوان خانم رئیس جمهور برنامه‌ای را تشکیل داده است که بر خلاف نگاه غرب به رئیس جمهور شدن خانم‌ها، به این موضوع پرداخته که هر زن، با توجه به تأثیرگذاری که در هر خانواده، برای رأگیری در انتخابات دارد، می‌تواند یک رئیس جمهور باشد و رئیس جمهور زمانه را انتخاب کند.

مظاهری اضافه کرد: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی، دو نشریه هم دارد که یکی از آن‌ها با عنوان ریحانه، به معرفی الگو‌های بانوان تازه مسلمان شده و بانوان موفق مسلمان، می‌پردازد.

اوگفت: نگاه اسلام به زن، انسانی‌ترین نگاه است که باید در حین عفیف بودن، در جامعه تاریخ ساز باشد.

مسئول واحد خواهران جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینای همدان بیان کرد: هنوز در جامعه ما، نگاه به زنان، مانند نگاهی که انقلاب اسلامی داشته و دارد، نشده است، اما باید بگوییم که این روند و نوع نگاه به زنان در جامعه امروزی ما، روبه رو رشد است.

مظاهری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مورد زنان، ادامه داد: نگاه اسلام به زنان، انسانی‌ترین نگاه است، همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بانوی مؤمن انقلابی و مسلمان، باید در حین عفیف بودن، در جامعه تاریخ ساز باشد، نه مانند زن در شرق که بی حاشیه است و نه مانند زن در غرب که جنسیتشان بر انسانیتشان پیشی گرفته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.