واردات ۳۰۵ هزار تن گندم و روغن خام از بنادر مازندران

۳۰۵ هزار تن گندم و روغن خام از ابتدای امسال تاکنون از بنادر مازندران وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در حاشیه جلسه کارگروه آرد و نان استان گفت:۲۲۰ هزار تن گندم که از این میزان ۱۹۵ هزار تن توسط ۴۷ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و ۲۵ هزار تن گندم توسط ۵ فروند کشتی از طریق بندر نوشهر از ابتدای امسال تاکنون وارد استان شده است.

او افزود: ۷۰ هزار تن روغن خوراکی توسط ۱۴ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و ۱۵ هزار تن از بندر نوشهر توسط ۳ فروند کشتی در مجموع به میزان ۸۵ هزار تن در این مدت وارد استان شده است.

وفائی نژاد به ذخیره استراتژیک گندم اشاره کرد و گفت: ذخیره استراتژیک گندم استان به مدت ۴ ماه می‌باشد.

او به طرح تشدید نظارت بر واحد‌های خبازی استان اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۵۷۴ واحد خبازی یارانه‌ای استان در قالب دو طرح نظارتی از ابتدای امسال تاکنون مورد بازرسی قرار گرفت.

وفائی نژاد گفت: با اجرای طرح تشدید بازرسی از واحد‌های خبازی یارانه‌ای استان برای ۲۲ شهرستان در قالب ۲۱۰ اکیپ به تعداد ۳۰۴ نفر، بازرسی از ۳۹۴۱ واحد خبازی با برنامه ریزی متمرکز ستادی اجرا شد که براساس آن ۲۲۸ واحد خبازی تحت عناوین تخلف کم فروشی و عدم رعایت شیوه نامه های  بهداشتی پلمب و ۳۶۶ واحد تخلف تعطیلی غیرمجاز و ۸۰۳ واحد نیز تخلف کسری وزن چانه داشتند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: اکثر واحد‌های خبازی شهرستان ساری و بخشی از خبازی‌های شهرستان بابل فاقد تابلوی ساعت کار که از حقوق شهروندی است می‌باشند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار