زمستان سخت کرونایی در انتظار انگلیسی‌ها

در شبانه روز گذشته بالاترین آمار جانباختگان کرونایی در ۸ ماهه گذشته در انگلیس اعلام شد که بیانگر زمستانی سخت در انتظار انگلیسی‌ها است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه سان، در شرایطی که شهروندان انگلیس ترس بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس را دارند، در شبانه روز گذشته با اعلام ۲۲۳ جانباخته جدید کرونایی در این کشور، رکورد ۸ ماه گذشته انگلیس در این زمینه شکسته شد.

این میزان مرگ و میر در حالی رخ داده که مبتلایان روزانه به ویروس کووید-۱۹ در انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته نیز به بیش از ۴۳ هزار و ۷۳۸ نفر رسیده و شهروندان را در ترس بازگشت محدودیت کرونایی در زمستان فرو برده است.

همچنین در حال حاضر دولت انگلیس تحت فشار است تا میزان دوز‌های تزریق شده از واکسن تقویتی کرونا را به حدی بالا ببرد که وارد پیک چهارم و قرنطینه برای بار ۴ ام نشوند.

همچنین از آن رو که به طور میانگین هر روز بالای ۵۰ هزار نفر مبتلای جدید به ویروس کووید-۱۹ در این کشور گزارش می‌شود، وزرای انگلیس نگران تعداد بالای مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور هستند.

ماه گذشته (شهریور) نیز وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی انگلیس با اعلام ۲۰۹ نفر جانباخته جدید ویروس کرونا گفت که این میزان از ۱۹ اسفند ماه پارسال بی سابقه بوده است.

در آن زمان اعلام شد که دولت انگلیس فقط افرادی را قربانی ویروس کرونا در نظر می‌گیرد که تا ۲۸ روز پس از ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دهند، اما مرکز ملی آمار انگلیس که رویکردی متفاوت دارد، چند هفته پیش از آن اعلام کرده بود که ۱۵۷ هزار گواهی فوت ناشی از کرونا در این کشور صادر شده است.

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از  ۲۴۲ میلیون و ۱۱۶ هزار نفر و  شمار جان باختگان به بیش از ۴ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۵۱۷ نفر رسیده  است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار