تلاش بایدن برای رسیدن به توافق اقتصادی با قانونگذاران آمریکا

رییس جمهور آمریکا در جریان مذاکراتی فشرده با قانونگذاران این کشور تلاش کرد به توافقی در زمینه یک بسته اقتصادی دست یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گفته می‌شود مقامات آمریکا امیدوارند تلاش‌های بایدن برای رسیدن به یک توافقنامه اقتصادی با قانونگذاران و نمایندگان احزاب مختلف در مجلس آمریکا به نتیجه برسد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در پی تلاش برای جلب نظر قانونگذاران این کشور با ۱۹ نماینده و مقام ارشد قانونگذاری دیدار و گفتگو کرد. به گفته منابع خبری، جو بایدن در این مذاکرات تلاش کرد تا نظر موافق سایر نمایندگان کنگره را در مورد بسته‌های پیشنهادی بودجه دولت به مبلغ یک هزار میلیارد دلار و ۳.۵ هزار میلیارد دلار جلب کند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: اگر مذاکرات به خوبی پیش بروند در اواسط هفته آینده می‌توان خبر توافق اقتصادی با مقامات اجرایی را اعلام کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید ساعتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از یک روز سخت کاری، رییس جمهور حالا به پیشرفت مسیر اقتصادی آمریکا اطمینان بیشتری دارد. این گفتگو‌ها بر تعهد مشترک بر تقویت اقتصادی کشور، اطمینان از رفاه خانواده ها، پرداختن به بحران تغییرات اقلیمی و سرمایه گذاری در صنایع برای رقابت در عرصه جهانی تاکید داشته است.

پرامیلا جیاپال، یکی از نمایندگان مجلس آمریکا پس از دیدار با بایدن گفت: بسته بودجه‌ای پیشنهادی دولت به مبلغ ۳.۵ هزار میلیارد دلار می‌تواند تا حدود ۲ هزار میلیارد دلار تقلیل داده شود.

روزنامه واشنگتن پست هم روز گذشته در گزارشی نوشت: بایدن در جلسه‌ای خصوصی با دموکرات‌ها اعلام کرده معتقد است می‌تواند برای بودجه ۱.۹ هزار میلیارد دلاری با نمایندگان به توافق برسد.

بسیاری از نمایندگان مجلس آمریکا معتقدند بسته بودجه‌ای پیشنهادی دولت در حال حاضر می‌تواند آسیب‌های جدی به اقتصاد این کشور وارد کند. علی رغم تلاش‌های بایدن و اطرافیانش برای به تصویب رساندن این بودجه‌های کلان به نظر نمی‌رسد نمایندگان کنگره آمریکا با رغم پیشنهادی دولت موافقت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار