انگلیس در پی عقد قرارداد‌های جدید با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

وزیر خارجه انگلیس در سفر به عربستان و قطر قصد دارد درباره عقد قرارداد‌های بازرگانی جدید و همکاری‌های امنیتی گفتگو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، «لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس امروز به عربستان سعودی رفت تا درباره قرارداد‌های بازرگانی جدید و همکاری‌های امنیتی با آن رژیم گفتگو کند و سپس عازم قطر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت انگلیس که پس از خروج از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، با دشواری‌هایی روبروست، در صدد است ۳۰ میلیارد پوند قرارداد جدید با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منعقد کند.

لیز تراس در نخستین سفر به منطقه پس از بدست گرفتن سکان وزارت خارجه انگلیس، از عربستان سعودی عازم قطر خواهد شد تا با امیر و وزیر خارجه آن کشور درباره تقویت روابط دوجانیه و مسائل منطقه و افغانستان گفتگو کند.

روزنامه دیلی اکسپرس با انتشار مطلبی درباره این سفر نوشت: لیز تراس پیش از وزارت خارجه در ماه سپتامبر امسال و هنگامیکه وزیر بازرگانی بین الملل بود، در مدت دو سال توانست ۶۸ قرارداد بازرگانی با دیگر کشور‌ها منعقد کند و به همین علت، بهترین گزینه حزب حاکم محافظه کار برای وزارت خارجه شد.

به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه انگلیس پیش از آغاز سفر به حوزه خلیج فارس گفت روابط نزدیک‌تر امنیتی و اقتصادی با کشور‌های خلیج فارس، به ما کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی بیشتر در انگلیس فراهم آوریم. به نوشته دیلی اکسپرس، میزان تجارت انگلیس با کشور‌های حوزه خلیج فارس، پارسال حدود ۳۰ میلیارد پوند بود.

روزنامه گاردین هم نوشت: گروهی از وکلای حقوق بشر در لندن، امروز شکایتی علیه جنایات جنگی عربستان سعودی و امارات عربی متحده در یمن، در نیروی پلیس انگلیس و نیز دادگاه ثبت می‌کنند.

در شکایات وکلای مدافع حقوق بشر در انگلیس، نام ۲۰ نفر از اعضای اصلی سیاسی و نظامی رژیم‌های عربستان و امارات و نیز سرمایه گذارانی که در انگلیس با این رژیم‌های همکاری می‌کنند، آمده است. در شکایت وکلای حقوق بشری خواسته شده است به علت جنایات جنگی مقامات دولتی و نظامی عربستان و امارات، آنان به محض ورود به انگلیس بازداشت شوند.

به نوشته گاردین، این گروه از وکلای حقوق بشر با عنوان گورنیکا ۳۷ (Guernica ۳۷)، تاکنون نام همه متهمان به جنایات جنگی مورد نظر را اعلام نکرده اند، اما نام بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد امارات در میان افراد متهم به جنایات جنگی در یمن است.

به نوشته گاردین، ولیعهد‌های عربستان و امارات از دوستان نزدیک انگلیس به شمار می‌روند که در انگلیس سرمایه گذاری‌های فراوانی انجام داده اند. خاندان حاکم بر امارات، مالک باشگاه فوتبال منچستر سیتی در انگلیس است و اوایل ماه جاری میلادی نیز خاندان سلطنتی عربستان، باشگاه فوتبال نیوکاسل را خرید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار