هشدار نخست وزیر عراق درباره سوء استفاده دشمنان از تظاهرات مردمی

نخست وزیر عراق تصریح کرد: از نیرو‌های امنیتی می‌خواهم حمایت‌های لازم را از تظاهرکنندگان معترض به نتایج انتخابات به عمل آورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با تصریح اینکه برپایی تظاهرات یک حق تضمین شده در قانون اساسی این کشور است، از نیرو‌های امنیتی عراق خواست حمایت‌های لازم را از تظاهرکنندگان به عمل آورند.

مصطفی الکاظمی در دیدار با فرماندهان نظامی و امنیتی عراق تصریح کرد: از نیرو‌های امنیتی می‌خواهم حمایت‌های لازم را از تظاهرکنندگان معترض به نتایج انتخابات طبق فرمول‌ها و بند‌های قانون اساسی به عمل آورند و از بهره برداری و سوء استفاده عوامل نفوذی و تروریست‌ها از وجود خلأ‌ها جلوگیری کنند.

الکاظمی همچنین افزود: با توجه به تحرکات برخی نیرو‌های سیاسی در خصوص نتایج انتخابات، دشمنان به هر شکل ممکن به دنبال سوء استفاده هستند و نیرو‌های امنیتی باید هوشیار و آگاه باشند و طبق قانون اساسی از تظاهرکنندگان حمایت کنند.

او خاطرنشان کرد: ما به طور کلی نیازمند انسجام و هماهنگی بالا و امنیت اطلاعاتی هستیم.

گفتنی است در هفته گذشته بدنبال تظاهرات مردمی در اعتراض به نتیجه اعلام شده انتخابات پارلمانی عراق، کمیته هماهنگی مقاومت این کشور در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر سرقت آرای ملت عراق توسط کمیساریای عالی انتخابات، از تظاهرکنندگان خواست به فرصت طلبان اجازه سوء استفاده از تظاهرات مسالمت آمیز آن‌ها جهت ضربه زدن به منافع عمومی و خصوصی را ندهند.

این کمیته خواستار آن شد تا ساز و کار شمارش آراء در هر انتخاباتی در آینده، شمارش دستی باشد و قانون کنونی انتخابات نیز مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

کمیته مذکور عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات را ناکام خواند و خواستار آن شد تا رئیس این کمیسیون و دیگر اعضای آن به دستگاه قضایی تحویل داده و محاکمه شوند.

این کمیته در ادامه خواستار آن شد تا قبل از برگزاری هر انتخاباتی در آینده، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و رئیس آن تغییر یابند و افراد مستقلی به عضویت این کمیسیون در آیند.

کمیته برگزاری تظاهرات در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی در عراق همچنین بر ضرورت بازنگری کامل درباره تمامی اعضای شورای کمیسیون انتخابات با هدف محک زدن شایستگی و استقلال آن‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار