طرح توسعه بندرهای بوشهر، اشتغال و تجارت را رونق می‌دهد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح توسعه بنادر، رونق روزافزون تجارت فراهم می‌شود که نتیجه آن افزایش کسب و کار حوزه دریانوردی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تاسیسات بندری در بوشهر، عنوان کرد: طرح توسعه بنادر تابعه بوشهر در سه برنامه پنج ساله (از سال ۱۴۰۰) به تصویب رسیده است و در قالب این طرح، با افزایش ظرفیت بندرها، زمینه رونق روزافزون تجارت در آن‌ها فراهم می‌شود که نتیجه آن افزایش اشتغال و رونق کسب و کار حوزه دریانوردی است.

او افزود: در این زمینه تلاش می‏‌شود تا شناور‌های سنتی به‌تدریج جای خود را به شناور‌های فلزی بدهند و بندرهای تابعه در این استان بتوانند بخوبی در عرصه تجارت بین المللی فعالیت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: این استان ۱۱ بندر تجاری دارد که بزرگ‌ترین آن بندر بوشهر با ظرفیت ۸ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا است.

ارجمندزاده با اشاره به طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها این است که افزایش عمق کانال بندر بوشهر تا ۱۳.۵ متر زمینه برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی فراهم شود.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در شرایط کنونی در بندر بوشهر تنها امکان تردد کشتی‎‌های ۳۰ هزارتنی وجود دارد که با اجرای طرح توسعه علاوه بر فراهم شدن شرایط برای تردد کشتی‎‌های ۵۰ هزار تنی، مساحت محوطه‎‌ پایانه‌های کانتینری، صادرات مواد معدنی و نفتی افزایش پیدا می‌‏کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.