گزارشات تایید نشده از حضور داعش در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان

رسانه های افغانستان به نقل از منابعی اعلام کردند که داعش پرچم خود را در ولسوالی دهراوود این ولایت برافراشته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع محلی در ولایت ارزگان به روزنامه اطلاعات روز گفته است که داعش پرچم خود را در ولسوالی دهراوود این ولایت برافراشته است.

این منبع که نخواسته است نامش فاش شود، امروز (یکشنبه ۲ عقرب/ آبان) اظهار داشت که افراد داعش از چهار روز پیش پرچم خود را در روستای «دهزک» ولسوالی دهراوود برافراشته اند.

به گفته این منبع، افراد داعش از ساکنان این روستا خواسته‌اند تا با این گروه همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، داعش درخواست‌های کتبی در مورد پیوستن مردم به این گروه به مساجد روستاهای «زرتالی» و «مرچی» دهراوود فرستاده است. در این نامه‌ها، داعش به مردم محل پیشنهاد کرده است که برای هر فرد در ازای پیوستن به این گروه، مبلغ ۳۰ هزار افغانی می‌دهد.

این درحالی است که به‌دنبال تسلط طالبان بر افغانستان در تاریخ ۲۴ اسد/ مرداد، داعش مسئولیت مرگبارترین حملات را به عهده گرفته است. در اولین حمله انتحاری این گروه در اطراف فرودگاه کابل در هفته دوم پس از قدرت‌گیری طالبان، بیش از ۲۰۰ غیرنظامی افغان و ۱۳ سرباز آمریکایی جان باختند.

در ۱۶ میزان/ مهر نیز یک عضو این گروه خود را در میان نمازگزاران اهل تشیع در مسجد «سیدآباد» شهر قندوز منفجر کرد. در نتیجه این رویداد، دستکم ۱۵۰ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

یک هفته پس از آن، این گروه مسئولیت حمله انتحاری مرگبار بر مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» در شهر قندهار را به عهده گرفت. در این رویداد هم دستکم ۶۲ نفر شهید و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.