نماینده مجلس:

تسریع در حل مشکل آب شاهرود ضروری است

خانی با اشاره به کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شاهرود گفت: باید تا پیش از فصل گرما دستکم ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی برای این شهر تامین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود با اشاره به مشکل تامین آب اظهار کرد: تابستان امسال همه مسوولان تلاش کردند تا شاهرود مشکل آب نداشته باشد، اما قرار نیست هر سال به بعضی بخش‌های صنعتی فشار وارد شود که آب آشامیدنی مردم تامین شود.

او به افزایش سه برابری پایه اعتبارات ملی شهرستان شاهرود در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: با این حال در تقسیم اعتبارات استانی هم باید عدالت رعایت شود.

این نماینده مجلس از مسوولان استانی خواست شاخص‌های جمعیت و وسعت را در تقسیم اعتبارات در نظر بگیرند و افزود: شرق استان سمنان ۲۹ درصد بیکار دارد که بیشتر این افراد را تحصیل کرده‌ها تشکیل می‌دهند.

خانی ادامه داد: در حوزه راهسازی نیز شاهرود شرایط خوبی ندارد و با وجود دریافت اعتبارات ملی در سالجاری، عقب ماندگی در شبکه جاده‌ای وجود دارد.

او به مشکلات کشاورزان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان منطقه چند سال متوالی از سرمازدگی ضربه می‌خورند و حرکت جدی از سوی دولت برای جبران بخشی از این خسارت دیده نمی‌شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تامین گاز لوله‌کشی بیارجمند و منطقه سرکویر اضافه کرد: بخشی از کار پیش رفته است، اما نیازمند پیگیری بیشتر از سوی وزارت نفت است.

خانی ادامه داد: در بودجه محرومیت زدایی امسال اعتبارات ملی شرق استان افزایش یافته است، اما در این مناطق محرومیت بسیار است و انتظار می‌رود در سفر رییس جمهوری در حوزه اعتبارات شرق استان توجه ویژه شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از برخی از مدیران کل استان نیز گلایه کرد و گفت: برخی از مدیران نگاه استانی و کلان ندارند و برای دفاع از استان حرکت نمی‌کنند بلکه نگاهشان شهرستانی است.

سیدمحمد رضا هاشمی استاندار سمنان روز یکشنبه برای بازدید از چند طرح عمرانی و حضور شورای اداری به شاهرود سفر کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.