معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان خبر داد؛

از بررسی آسیب های اجتماعی تا صلح در پرونده های اختلافات آبادان

سروان کمایی گفت: مشاوران و مددکاران کلانتری‌های آبادان بیش از ۶۵ درصد پرونده‌های اختلافات خانوادگی را به سازش پایان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سروان امیر سام کمایی ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان گفت: تلاش مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح شهرستان آبادان سبب شده تا از مجموع پرونده‌های ارسالی به داویر اجتماعی با موضوع اختلافات خانوادگی ۶۵ درصد آن‌ها به سازش پایان یابد.

او افزود: ختم پرونده‌های اختلافات خانوادگی به سازش نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است واین عملکرد بیانگر این است که این مشاوران نیروی انتظامی و روانشناسان مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری ها در خط مقدم پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

سروان کمایی با بیان اینکه بیشتر این مشاوران از بانوان تحصیل کرده و با تجربه این شهرستان هستند ادامه داد: انجام خدمات مشاوره‌ای در کلانتری‌های آبادان به صورت رایگان انجام می‌شود و خانواده‌ها و افراد نیازمند به ویژه زوج‌ها می‌توانند با مراجعه به این دوایر، از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان با اشاره به اینکه بزهکاری ریشه روانشناختی دارد و به دوران کودکی و مسائل ژنتیکی باز می‌گردد راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها را گام موثری در جهت بررسی علل و شناخت آسیب‌های اجتماعی از طریق گفت و گو چهره به چهره کارشناس مشاوربا فرد بزهکار دانست تا راهی برای رهایی افراد بزهکار از اینگونه مشکلات باشد.

او تاکید کرد: اگر سلامت روان جامعه افزایش پیدا کند خود به خود پرخاشگری و بزهکاری کاهش می‌یابد، بنابراین لازمه پیشگیری از بزهکاری‌ها این است که در سرفصل‌های نگهداری از فضای جامعه، آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت مدیریت هیجانات، تشکیل پرونده سلامت و پیگیری سلامت افراد و آموزش چگونگی حفظ و نگهداری سلامت برای آدم‌ها فعالیت‌هایی انجام شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.