برگزاری رزمایش مقابله با حوادث احتمالی در پروژه‌های قطار شهری اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه از برگزاری رزمایش و تمرین آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در اجرای پروژه های قطار شهری اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا بنکدار هاشمی مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: هرچه جوامع بزرگ‌تر شود حوادث و اتفاقات افزایش یافته و به دلیل پیشرفت تکنولوژی، اغلب تأثیر این رخداد‌ها و حوادث بیشتر می‌شود.

وی افزود: بحران‌ها از قبل خبر نمی‌دهد و در هر زمان امکان وقوع آن وجود دارد که این رخداد‌ها اغلب موجب خسارت جانی و مالی می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه ادامه داد: از آنجا که نگهداری شهر در برابر مخاطرات و حوادث از جمله وظایف شهرداری‌ها است، هرگونه رخداد طبیعی و بعضاً انسان ساخت، شهرداری و سایر مسئولان شهر را ملزم به انجام اقدامات لازم برای آمادگی واکنش سریع به تنش‌های اجتماعی و افزایش پایداری و تاب آوری، حفظ نظم و پاسخ سریع به بحران، بازسازی و باز توانی و ادامه فعالیت روزانه جامعه و شهروندان می‌کند، بنابراین باید تدابیر لازم پیش از وقوع حادثه با تقویت توان تصمیم گیری مدیران و هماهنگی اجرای به موقع در برابر حوادث و تهدیدات اندیشیده شود.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش و تمرین آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در اجرای پروژه‌های قطار شهری در اصفهان، گفت: از اهداف این رزمایش می‌توان به سرعت عمل پرسنل در اطلاع رسانی حادثه، سرعت عمل پرسنل امدادی در امدادرسانی به مصدوم، آمادگی و هماهنگی تیم واکنش در شرایط اضطراری، بررسی نقاط ضعف، بررسی عملکرد تیم‌های امداد نجات، پشتیبانی و انتظامات، ایجاد هماهنگی بین تیم‌های امدادرسانی و اطلاع رسانی، آشنایی پرسنل جدید با تئوری امداد رسانی، آشنایی پرسنل با مانور و قابل لمس بودن شرایط اضطرار برای آن‌ها و بررسی توانمندی استفاده از تجهیزات کمک‌های اولیه اشاره کرد.

بنکدار هاشمی تصریح کرد: از دیگر اهداف برگزاری این همایش بررسی توانمندی هدایت و رهبری پرسنل جهت ایمن سازی محل حادثه، جلوگیری از وقوع رخداد ناگوار، کاهش تنش و استرس نیرو‌های حاضر در محل، حضور به موقع نیرو‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و تیم امداد و نجات (اورژانس و هلال احمر و …) است.

منبع:ایمنا

انتهای پیام

برچسب ها: رزمایش ، قطار شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.