قیمت بنزین در انگلیس رکورد زد

در پی تشدید بحران سوخت در کشور‌های اروپایی، قیمت بنزین در انگلیس رکورد زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد قیمت بنزین در انگلیس رکورد زد.

بر اساس این گزارش، هشدار‌هایی در این باره صادر شده که رانندگان روز‌های تیره و تاری را در پیش دارند، زیرا بهای بنزین در سراسر انگلیس رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

متوسط قیمت برای یک لیتر بنزین به ۱۴۲.۹۱ پنس در روز یکشنبه رسیده است و سایمون ویلیام، سخنگوی اداره توزیع سوخت در خصوص دلایل اینکه قیمت بنزین به شدت افزایش یافته و رکورد جدیدی را ثبت کرده است، گفت: بهای نفت افزایش یافته و طی یک سال دو برابر شده است. قیمت نفت یک سال پیش ۴۰ دلار بود، اما اکنون بهای نفت به ۸۵ دلار رسیده و متأسفانه همچنان در حال افزایش است.

وی افزود: همچنین نرخ مبادلات در مقایسه با سال ۲۰۱۲ هم ۱۳ درصد کاهش یافته است. این موضوع مهمی است، زیرا سوختی همانند نفت با دلار مبادله می‌شود و ما نیاز داریم که پوند در مقابل دلار قدرتمند باشد، اما اکنون پوند در مقابل دلار ضعیف شده است.

سخنگوی اداره توزیع سوخت انگلیس اعلام کرد: در حقیقت، در سال ۲۰۱۲ قیمت نفت ۱۱۸ دلار در هر بشکه بود و این موضوعی تأثیر گذار بود. قیمت اتانول در ماه سپتامبر افزایش یافته است و در مجموع شاهد افزایش ۹ پنسی بودیم. بنابراین، باید بگوییم که مولفه‌های تشکیل دهنده بنزین حدود ۴۲ پنس هستند و همچنین شاهد افزایش ۹ پنسی سوخت زیستی بوده ایم و این رقمی است که ما قبل از شیوع این همه گیری شاهدش بودیم و طی دوران این همه گیری هم شدیدتر شد.

انگلیس از یک ماه گذشته درگیری شدیدی با بحران بنزین دارد و به گفته زورای دولت انگلیس، شرکت‌های سوخت‌رسانی و پمپ بنزین‌ها آنچه باعث این بحران شده نه کمبود سوخت بلکه کمبود نیروی کار و رانندگان کامیون است. آن‌ها می‌گویند منابع سوخت کافی وجود دارد، اما کمبود رانندگان سیستم را با مشکل مواجه کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۹۲ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۱.۲۶ دلار افزایش، ۸۳ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. این شاخص‌های نفتی برای نهمین هفته پیاپی روندی افزایشی را به ثبت رسانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول زهرائی
۰۳:۳۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
به انگلیسی ها پیشنهاد بدهید که بنزین با کیفیت و ارزان قیمت را از لبنان و ونزوئلا خریداری کنند آخه ما داریم به این دو کشور صادر می‌کنیم
آخرین اخبار