هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره وابستگی به چین

وزیر امور خارجه انگلیس هشدار داد که لندن نباید بیش از حد به چین وابسته باشد و در پروژه‌های حساس باید با «شرکای همفکر» همکاری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس ضمن هشدار به مقامات انگلیسی گفت: باید از اتکا و وابستگی بیش از حد به چین اجتناب و همکاری با شرکای همفکر را جایگزین آن کرد.

هشدار وزیر خارجه انگلیس تردید‌هایی را در مورد روند ساخت تاسیسات هسته‌ای برنامه ریزی شده در شهر سافک که با همکاری چین راه اندازی خواهد شد، ایجاد کرده است.

تراس تصریح کرد: بسیار مهم است که از نظر استراتژیک وابسته نباشیم. بسیار مهم است که در زمینه زیرساخت‌های مهم ملی با شرکای قابل اعتماد کار کنیم. ما در همه مواضع خط مشی خود اطمینان داریم که می‌توانیم با شرکای همفکر در زمینه‌های استراتژیک و کلیدی کار کنیم.

با این حال، تراس تاکید کرد که چین یک شریک تجاری مهم است. در اوایل هفته جاری نیز بوریس جانسون وعده داد که انگلیس سرمایه گذاری‌ها را از این کشور دور نمی‌کند.

نخست وزیر انگلیس ابراز داشت که وی یک «سینوفوب» (ضد چین) نیست و گفت که چین همچنان «نقش عظیمی» در اقتصاد انگلیس بازی خواهد کرد.

دولت انگلیس متعهد شده است که یک نیروگاه هسته‌ای بزرگ را قبل از انتخابات بعدی راه اندازی کند. این نیروگاه با همکاری چین ساخت و راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۱ آبان ۱۴۰۰
چینیا چنان سیستم متمرکزی دارن که ظرف کوتاهترین مدت هر چیزی رو کپی میکنن
آخرین اخبار