کاخ سفید: آمریکا در تامین پنل‌های خورشیدی وابسته به چین نیست

جیک سالیوان اعلام کرد آمریکا می‌تواند زنجیره‌های قوی برای تامین پنل‌های خورشیدی داشته باشد و نیازی به چین در این زمینه ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جمع خبرنگاران و پیش از سفر جو بایدن به نشست عمومی کشور‌های جهان در مورد تغییرات اقلیمی گفت: آمریکا می‌تواند در زمینه تامین پنل های  خورشیدی خودکفا باشد و در این زمینه هیچ نیازی به وارادات تجیهزات از چین ندارد.

سالیوان ضمن تکرار ادعا‌های واشنگتن مبنی بر تضییع حقوق بشر در اردوگاه‌های کار اجباری در چین تاکید کرد: آمریکا نباید در دو راهی انتخاب میان حقوق بشر و تامین پنل های خورشیدی از چین قرار بگیرد.

سالیوان ادامه داد: ما به رفتار‌های دولت چین در منطقه سین کیانگ اعتراض داریم و معتقدیم پکن بسیاری از اصول حقوق بشری را در اردوگاه‌های کار این منطقه که بخش عمده‌ای از صنعت پنل های خورشیدی این کشور در آن است زیر پا می‌گذارد.

وی در ادامه اظهار کرد: رییس جمهور آمریکا هم معتقد است ما باید در برابر اصول کار اجباری، برده داری و تضییع حقوق بشر در هر جایی از جهان از جمله در منطقه سین کیانگ چین بایستیم و در عین حال یک ساختار منسجم برای تامین پنل های خورشیدی در داخل کشور ایجاد کنیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد: آمریکا باید از ارزش‌های خود دفاع کند و در این راه هیچ گونه ابهامی در رفتار نباید داشته باشد.

دولت آمریکا چین را به نسل کشی و راه اندازی اردوگاه‌های کار اجباری در منطقه سین کیانگ متهم می‌کند؛ ادعا‌هایی که دولت پکن هر بار به شدت آن را رد کرده و گفته واشنگتن با تکرار این ادعا‌های واهی به دنبال رسیدن به اهداف سیاسی خود است.

بخش عمده‌ای از تجیهزات برای تامین انرژی خورشیدی در منطقه سین کیانگ چین تولید می شود و آمریکا یکی از بزرگترین واردکنندگان این محصولات در جهان است.

برخی قانونگذاران آمریکایی در اوایل سال جاری میلادی ممنوعیت واردات بسیاری از تجهیزات مربوط به تولید انرژی خورشیدی از چین را در قالب لایحه‌ای پیشنهادی ارائه دادند. اما این لایحه تا به حال با مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس رو به رو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار