برداشت ۳۷۰۰ تن ماهی از دریاچه پشت سد ارس

مدیر شیلات پلدشت گفت: در فصل صید و صیادی که از ۲۰ شهریور در استان آغاز شده است طبق پیش بینی ها سه هزار و ۷۰۰ تن ماهی و آبزیان از این اکوسیستم تا فروردین ماه سال آینده برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمقدم مدیر شیلات پلدشت گفت : دریاچه پشت سد ارس یکی از منابع عظیم پرورش انواع ماهی و آبزیان بوده با ۱۵ هزار هکتار وسعت نقش مهمی در معیشت مردم محلی ایفا می‌کند.

او ادامه داد: ماهیانی مثل کپور، فیتو فاک، سوف، بیگ هد، امور و سایر آبزیان از جمله ذخایر این منابع آبی هستند که با کمک تعاونی‌های صید و صیادی در این منطقه نسبت به صید و صادرات آن اقدام می‌شود.

مقدم با بیان اینکه صیادان غیر مجاز یک آسیب جدی برای ذخایر آبزیان پلدشت هستند، گفت: از مسوولان و جوامع محلی درخواست می‌شود تا در زمینه ترمیم ذخایر ارس در کنار شیلات باشند چرا که نمی‌توان به علت کمبود نیرو و حجم بالای کاربه طور کامل مانع قاچاق شد.

او با اشاره به فعالیت ۴۰۰ صیاد در قالب تعاونی‌ها در منطقه پلدشت گفت: بهره گیری از یگان محافظت شیلاتی و نیز کمک‌های جوامع محلی گامی مهم در جلوگیری از قاچاق و صید بی رویه می‌باشد.

مدیر شیلات و ابزیان پلدشت بیان کرد: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان منابع آبی استان انواع کپور ماهیان از جمله کپور، فیتوفاک، بیگ هد و آمور در مرکز شهید کاظمی پلدشت هر ساله تکثیر و در دریاچه‌های پشت سد‌های استان و سایر منابع رهاسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: پرورش چهار گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد به صورت مصنوعی و نیمه مصنوعی در این مرکز صورت می‌گیرد و این بچه ماهی‌ها پس از سه ماه و رسیدن به وزن مطلوب علاوه بر تأمین نیاز استان به استان‌های همجوار صادر می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.