پایان دوره صیدی آبزیان در میاندوآب/با متخلفین صید غیر مجاز ماهی برخورد می شود

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب گفت: فصل صیادی در منابع آبی پایان یافته است و با متخلفین صید غیر مجاز ماهی برخورد می شود.

علیرضا بقالی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  گفت: با توجه به اتمام فصل مجاز پروانه‌های انتفاعی صیادی در ماه جاری، تا شروع دوره بعدی هیچ گونه فعالیت صیادی در رودخانه‌های این شهرستان مجاز نمی‌باشد.

بقالی  افزود: با توجه به اتمام فصل صید ماهی تعداد گشت و کنترل از منابع آبی نیز افزایش یافته است و ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت شبانه در سواحل رودخانه زرینه رود دو نفر صیاد متخلف را شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: از  متخلفان  ۲۱۰ قطعه انواع ماهی رودخانه‌ای و پنج رشته تور صیادی کشف شد.

 گفت: در بررسی‌های انجام شده از ماهیان صید شده مشخص شد دوره زاد آوری آبزیان و انواع ماهیان حایز اهمیت رودخانه‌ای آغاز شده است.

بقالی گفت: پرونده متخلفین جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب ادامه داد: با توجه به آغاز فصل ممنوعیت صیادی، شروع دوره زاد و ولد و تخم گذاری انواع ماهیان رودخانه‌ای و همچنین با هدف حفاظت از اکوسیستم‌های رودخانه‌ای، پایش رودخانه در دستور کار این اداره قرار دارد و با متخلفین‌طبق مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.