ترکیه بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی جدید را به سوریه اعزام کرد

منابع سوری به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند بیش از ۲۰۰ خودروی نظامی و زرهی ترکیه از یک گذرگاه غیرقانونی وارد ادلب شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع سوریه بر اساس گزارش شاهدان عینی اعلام کردند نظامیان ترکیه بیش از  ۲۰۰ خودروی نظامی و زرهی خود را از گذرگاه غیرقانونی «خربه الجوز» به غرب ادلب وارد کردند تا از تروریست‌های مستقر در آن حمایت کنند.

رسانه‌های محلی در این خصوص گفتند: نظامیان ترکیه‌ای بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی را برای حمایت لجستیک از تروریست‌های وابسته به این کشور در شمال سوریه از گذرگاه غیرقانونی خربه الجوز طی دو مرحله وارد کردند و این تجهیزات را در غرب ادلب و منطقه جبل الزوایه در شمال غربی این استان مستقر کردند.

شایان ذکر است روز گذشته نیز نظامیان ترکیه گروهی از نیرو‌های پشتیبانی خود را به منطقه راس العین در شمال غربی الحسکه اعزام کردند تا به حمایت از تروریست‌های باقی‌مانده در این منطقه بپردازند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه چندی پیش اعلام کرده بود حملات سنگین با تسلیحات پیشرفته را در سوریه آغاز خواهد کرد. این کشور از سال ۲۰۱۹ به صورت غیرقانونی به شمال سوریه حمله کرده و قسمتی از خاک این کشور را نیز تحت اشغال خود درآورده است. دولت سوریه نیز بار‌ها اعلام کرد حضور نظامیان ترکیه‌ای در خاک این کشور غیرقانونی است و آنکارا باید هرچه زودتر نظامیان خود را از شمال سوریه خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
این ترکیه معلوم نیست از جون مردم مظلوم منطقه چی می خواهد. یک روز تروریست صادر می کنه یک روز لشکرکشی.
آخرین اخبار