عین اللهی:

جامعه پزشکی برای سلامت مردم خود را به آب و آتش زدند

وزیر بهداشت گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا جامعه پزشکی برای سلامت مردم خود را به آب و آتش زدند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  بهرام عین اللهی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه روئسای سازمان نظام پزشکی کشور که در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: قدردان زحمات دکتر ظفرقندی رییس سابق نطام پزشکی هستیم که از ابتدا تلاش های فراوانی داشتند. جهاد سلامت ۴۰ سال است که ادامه دارد و طی دو سال همه گیری کرونا، به حد اعلای خود رسید.

او ادامه داد: جامعه پزشکی برای سلامت مردم خود را به آب و آتش زدند و زمانی که بسیاری از مردم از ترس جانشان از خانه بیرون نمی آمدند در عرصه درمان هموطنان شان خوش درخشیدند .

وزیر بهداشت گفت: روح ایثار و فداکاری مدافعان سلامت، روح های افسرده را بیدار کرد. کرونا نشان داد که نه تنها بر سلامت که بر همه ابعاد زندگی مردم اثر می گذارد.

او افزود: تزریق ۷۹ میلیون دز واکسن در عرض دو ماه یک رکورد جهانی است و جز با حمایت مردم محقق نمی‌شد. صحنه باشکوهی که با همبستگی وزارتخانه ها و همه سازمان های نظامی و انتظامی ایجاد شد تا از مرگ و میر تک تک هموطنان پیشگیری شود.

عین اللهی در مورد برنامه های وزرات بهداشت در دولت جدید گفت: نظام ارجاع، پرونده الکترونیک، بیمه همگانی و اهمیت به جمعیت سالمند تهدیدی برای جامعه است و با مشارکت مجلس می توان آن را رفع کرد، اصلاح سبک زندگی، توجه به کیفیت و خودکفایی در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی، اهمیت به ارائه مقاله های علمی و کاربردی ، ایجاد پارک های علمی فناوری و توجه به شرکت های دانش بنیان از اصلی ترین برنامه های ما است که بعضا با همکاری مجلس عملی خواهد شد.

او ادامه داد: ما تمام زمینه های آموزش مترقی در کشور را داریم و هیچ مشکلی در دانشگاه های علوم پزشکی نیست؛  و مشکل اصلی ما امروز در مدیریت آموزشی است و با برنامه تحول در آموزش مرتفع خواهد شد؛ از تمام ظرفیتمان در تربیت نوابغ برای همه اعصار بهره مند خواهیم شد.

وزیر بهداشت گفت: حس بشردوستی یکی از اصلی ترین ویژگی های یک پزشک است و به ویژه در مناطق محروم باید حتما مورد توجه قرار بگیرد و معتقدیم همه مردم باید در اقصی نقاط کشور از خدمات یکسان بهداشت و درمان بهره مند شوند.

او گفت: امیدوارم دکتر رییس زاده با تشریک مساعی همکاران و بهره گیری از همه توان علمی با هدف افزایش کیفیت و ارتقای خدمات بهداشتی مردم گام بردارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دکنرا و پرستارا واقعا امتحان سختی پس دادن
Iran (Islamic Republic of)
رزاق هاشمزاده
۱۲:۰۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام وعرض ادب لطفا واکسنهای پاستوکووک پاستور و کوپارس رازی در مناطق جنوب وشمال تهران وشهرستانها بابای 18 سال توزیع شودو بنده برای تزریق پاستوکووک در سهرک استقلال خیابات عبیدی از قم به تهران آمدم ،اما انجاگفتند نداریم در حالی که در جستجوی مراکز بهداشت غرب تهران وجود این واکن اعلام شده بود. اعتماد سازی این طوری خراب می شود. تمام واکسنهای خارجی را تحریم کرده ام ،اگر این دو واکسن نباشد هیچ واکسنی نخواهم زد.البته پروتکلهارا 90%رعایت می کنم و لازم باشد درردیف مخالفان واکسن قرارمی گیرم ولی به جز واکسنهای شرکتهای پاستور ورازی تخواه زد. با احتران به تمامی کادر درمان ومجموعه باشگاه خبرتگاران جوان .50 ساله ام.
آخرین اخبار