آغاز برداشت یاقوت سرخ در باغات کاشمر+تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمرگفت: برداشت انار از سطح ۷۰۰ هکتار از باغات شهرستان کاشمر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: انار درخت کوچکی است که ارتفاع آن ۳ تا ۶ متر می‌رسد و درمناطق نیمه گرمسیری می‌روید و از گیاهان بومی ایران محسوب می‌شود که امروزه بصورت وحشی در کلیه سواحل دریای شمال و نقاط استپی معتدل نظیر جنگل‌های لرستان، کردستان و فارس می‌روید.

او افزود: ایرانیان از حدود ۳ هزار سال پیش با کشت انار آشنایی داشتند و با کشت مداوم آن در نقاط مختلف و مساعد آن را بصورت اهلی درآورده و با سلکسیون‌های متعدد موفق به کشت ارقام پرمحصول و مرغوب تجاری در کلیه مناطق از جمله حاشیه کویر ایران شدند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در زمینه تولید محصولات کشاورزی باغی انار جایگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به اینکه ایران از لحاظ سطح زیر کشت و تولید مقام اول دنیا را دارد می‌تواند از طریق صادرات به بسیاری از کشور‌های دنیا جایگاه خود را تثبیت نماید هرچند متاسفانه حمل و نقل و نگهداری انار در ایران پیشرفت قابل انتظاری نداشته و ضایعات حاصله در اثر کاربرد روش‌های سنتی و بی دقتی در امر برداشت تا عرضه به مصرف کننده بسیار زیاد می‌باشد.

 شجعی بیان کرد: خراسان رضوی یکی از اصلی‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید انار می‌باشد که شهرستان کاشمر با حدود ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت ارقام مختلف انارهمچون خزر، شیشه کپ، ملس و انار قند مقام سوم استان را دارا می‌باشد.

او تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در امسال حدود ۱۰ هزار تن انار از سطح باغات شهرستان کاشمر برداشت شود که نسبت به سال زراعی گذشته بنا به دلیل باد و سرمای بهاره و سرمای زمستانه با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

آغاز برداشت یاقوت سرخ در باغات کاشمر+تصاویر

آغاز برداشت یاقوت سرخ در باغات کاشمر+تصاویر

آغاز برداشت یاقوت سرخ در باغات کاشمر+تصاویر

انتهای پیام//م.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار