۱۰۰ درصد مراکز درمانی مهاباد به طرح نسخه الکترونیک متصل هستند

رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۱۰۰ درصد مراکز پزشکی و درمانی این شهرستان شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز رادیولوژی به سامانه نسخه الکترونیک متصل هستند.

فیصل رسولی رئیس اداره بیمه سلامت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۱۰۰ داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و نزدیک به ۹۸ درصد پزشکان خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت در این شهرستان به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل شده‌اند.

رسولی افزود: هم اکنون ۶۹ پزشک، متخصص و فوق تخصص درمانگاه‌های عمومی مهاباد در سامانه بیمه سلامت دارای کد و شناسه مخصوص هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: همچنین ۵۸ درصد جمعیت این شهرستان شامل ۱۳۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: جهت کاهش کاربرد دفترچه کاغذی بیمه سلامت، صرفه جویی در مصرف کاغذ، جلوگیری ازسوء استفاده از نسخ کاغذی، کاهش خطا در ثبت نسخ و دقت و صحت در تولید نسخ پروژه نسخه نویسی الکترونیک از فروردین ۱۳۹۹ با همکاری پزشکان در شهرستان مهاباد شروع شد.

رسولی اذعان کرد: ماهانه بالغ بر ۱۷ تا ۱۸ هزار نسخه الکترونیک صادر و خدمات تجویزی توسط داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی به بیمه شدگان ارائه شده است.

طرح حذف دفترچه کاغذی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی در آذربایجان‌غربی از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی در شهرستان نقده آغاز شد و از اول خرداد سال گذشته در استان اجرایی شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.