مجید سلطانی مطرح کرد؛

اجرای طرح توسعه ۵ میلیون پورت اینترنت پرسرعت نیازمند ۸ هزار میلیارد تومان است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: طرح توسعه ۵ میلیون پورت اینترنت پرسرعت در شرکت مخابرات آماده اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به آماده بودن شرایط اجرای طرح توسعه پنج میلیون پورت اینترنت پرسرعت، گفت: بر اساس آخرین برآورد انجام شده، هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای کامل این طرح نیاز است.

او افزود: در برنامه توسعه‌ای شرکت مخابرات ایران، سالیانه ایجاد یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت با استفاده از منابع داخلی و درآمد‌های حاصله، پیش‌بینی شده است و در صورتی که حمایت‌های لازم برای تامین منابع مالی و خریداری تجهیزات انجام شود، این شرکت ظرفیت اجرای طرح توسعه پنج میلیون پورت در مدت یک سال را نیز دارد.

سلطانی، عقب‌ماندگی بخش ارتباطات ثابت را مربوط به ارائه خدمات مستقیم به مشترکین دانست و اضافه کرد: واگذاری پورت اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری در برخی مناطق نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و اگر اجرای برنامه‌های جهشی در این حوزه در اولویت قرار دارد باید شیوه سرمایه‌گذاری در این مسیر از روال معمول خارج شود و ارائه حمایت مالی از اپراتور‌ها در دستور کار قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری از طریق این شرکت اجرا شده است، گفت: باید برای رسیدن به حد مطلوب در این زمینه با همراهی مجلس شورای اسلامی و هیات دولت تصمیم‌گیری‌های مشخصی برای ایجاد توازن میان درآمد‌ها و هزینه‌ها صورت گیرد.

او با تاکید بر منطقی شدن درآمد اپراتور‌ها در بخش‌های ارتباطات سیار و ثابت و برقراری توازن بین درآمد‌ها و هزینه‌های بخش توسعه زیرساختی و نگهداری و پشتیبانی شبکه ادامه داد: این موضوع از اولویت‌های اصلی حوزه ICT کشور است چرا که در صورت متضرر شدن بخش ارتباطات ثابت، ارتباطات بخش سیار نیز دچار اختلال خواهد شد.

سلطانی گفت: هزینه نگهداری شبکه ارتباطی موجود در شرکت مخابرات سالیانه افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

او درباره برنامه‌های این شرکت برای بهبود خدمات اینترنت و راه‌اندازی سایت‌های ۵G اظهار داشت: آنچه در حال حاضر به عنوان استاندارد سرعت اینترنت در کشور مطرح می‌شود خدمات مربوط به ۴G است و اگر تمامی سایت‌های شهری، روستایی و بین‌شهری موجود به این سطح از خدمات مجهز شوند بخش مهمی از مشکلات مردم در این مورد برطرف می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار سایت مخابراتی همراه اول در کشور خدمات ۲G ارائه می‌کنند، افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تبدیل و ارتقا این تعداد سایت به ۴G نیاز است که با توجه به سطح درآمدها، در حال حاضر تامین و هزینه این مقدار اعتبار امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.