حذف پروازهای داخلی از فرودگاهی بین المللی؛

باند کنسلی از پروازهای فرودگاه بیرجند پذیرایی می کند

طبق برنامه جدید پروازهای فرودگاه بیرجند، هیچ پروازی به مشهد پیش بینی نشده و تعداد پروازهای مسیر تهران نیز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پرواز‌های خراسان جنوبی این روز‌ها فقط و فقط روی باند لغو فرود می‌آیند.

برخی از پرواز‌های فرودگاه بیرجند نیز از برنامه ابلاغی حذف شده است و سبب نارضایتی تعداد زیادی از مردم شده است.

اما این قصه تنها برای امروز و دیروز نیست و هر زمان که کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی وجود داشته، پرواز‌های فرودگاه بیرجند جزو اولین پرواز‌هایی بوده اند که حذف و لغو شده اند.

اقشار مختلف از لغو پروازها ناراضی اند

یکی از کارکنان فرودگاه بیرجند می‌گوید: فرودگاه بیرجند تنها برای مسیر مشهد و تهران پرواز دارد و مسافرینی که می‌خواهند از این دو مسیر به جای دیگری بروند، با لغو شدن پرواز از بیرجند، از سایر پروازهایشان نیز جا می‌مانند.

او ادامه می‌دهد: با شروع پرواز‌های زمستانه، برخی از شرکت‌های هواپیمایی در مسیر‌های مختلف اقدام به حذف پرواز‌های خود از مبدأ فرودگاه بیرجند و به مقصد این فرودگاه کرده اند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کارکنان فرودگاه عنوان می‌کند: تماس‌های زیادی داریم که افراد بیماری که سن بالایی دارند و نمی‌توانند با اتوبوس و به صورت زمینی سفر کنند، خواستار پرواز‌های بیشتر هستند، اما این موضوع مورد توجه کسی قرار نمی‌گیرد.

او تصریح می‌کند: کارمندان دستگاه‌های اجرایی و افرادی که برای شغل خود با مشهد و تهران در ارتباط هستند نیز نیازمند پرواز‌های بیشتری هستند، اما انگار قرار است پرواز‌ها حذف و لغو  شوند.

این کارمند فرودگاه بیان می‌کند: بسیاری از اساتید نیز گفته اند اگر پرواز‌ها لغو شوند، دیگر به بیرجند نخواهند آمد و در این استان تدریس نخواهند کرد.

ایجاد زیرساخت پروازی، وظیفه شرکت فرودگاه ها

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در پاسخ به این موضوع گفت: وظیفه شرکت فرودگاه‌ها تنها ایجاد زیرساخت‌های پروازی و تجهیزات فرودگاهی است.

او افزود: این شرکت‌های هواپیمایی هستند که باید برای تعداد پرواز‌های خود به بیرجند تصمیم گیری کنند و ما نمی‌توانیم اظهار نظری در این خصوص داشته باشیم.

با حذف شدن چندین پرواز از فرودگاه بیرجند، تنها ۲۲ پرواز مسیر تهران را در فرودگاه بیرجند خواهیم داشت و هیچ پروازی در مسیر بیرجند – مشهد – بیرجند نخواهیم داشت.

در حالی که جلسات مسئولین استانی برای پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود، لغو  شدن پرواز‌های داخلی فرودگاه بین المللی بیرجند می‌تواند به راحتی جلوی توسعه استان را بگیرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.