مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم :

مقام‌های اول تا سوم مسابقات مجازی کاردیو به کارگران قمی رسید

کاویانی گفت: تیم کاردیو کارگران قم در نخستین دوره مسابقه‌های مجازی کاردیو هیات جام سلامت شرکت‌ها، مقام‌های اول تا سوم را به‌دست آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: کارگران این رشته ورزشی از ۱۷ شهریورماه امسال فرصت ثبت نام داشتند و تا ۳۰ مهرماه نیز فیلم‌ها به فدراسیون ارسال شد که تیم کارگران سازمان آتش‌نشانی قم توانست در رده سنی زیر و بالای ۳۰ سال مقام‌هایی را به‌دست بیاورد.

او ادامه داد: در رده سنی زیر۳۰ سال بهزاد زارعی نفر اول، علی محمدی نفر دوم و در رده سنی بالای ۳۰ سال نیز ابوالفضل محمدی زاده نفر اول، مهدی جهانگیرلو نفر دوم و مهدی کاشانی نیز به عنوان نفر سوم نخستین دوره کاردیو جام سلامت شرکت‌ها انتخاب شدند.

کاویانی تصریح کرد: پس از قم استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی نیز دوم و سوم شدند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم عنوان کرد: مسابقه‌های ورزشی کاردیو صرفا به فعالیت‌های فیزیکی بدنی اطلاق می‌شود که به تایید مرجع جهانی و فدراسیون جهانی ورزش همگانی رسیده‌ است.

هرگونه فعالیت ورزشی که قلب، ریه‌ها و عضلات فرد را درگیر فعالیت زیادی کند و مدت زمان بیشتری به ورزش ادامه دهد، "کاردیو" محسوب می‌شود.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معرفی نفرات برتر فریزبی کارگری استان یادآور شد: مسابقه‌های انتخابی فریزبی کارگران قم به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

کاویانی  افزود: یک‌دوره مسابقه فریزبی توسط کمیته فریزبی ورزش کارگری استان برگزار شد که در پایان ابراهیم درتاج، وحید آزادگان و محمد مهران اسدی مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش بانوان نیز مریم پاکیزه، مهرانه رنجبر و فاطمه دهقان حائز رتبه شدند.

او اضافه کرد: در پایان این دوره از رقابت‌ها به همه این افراد از سوی هیات ورزش کارگری استان مدال و احکام قهرمانی اهدا شد.

رشته فریزبی یکی از ورزش‌های مفرح کم‌تر شناخته شده‌است که باعث بالا رفتن آمادگی جسمانی وی می‌شود.

فریزبی به صفحه‌ای از جنس پلاستیک به شکل دایره‌ای و لبه‌دار گفته می‌شود که وزن آن بین ۱۱۰ تا ۲۰۰ گرم و به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی‌متر است. صفحه فریزبی به واسطه شکل آیرودینامیک خود، قادر است تا مدتی روی هوا معلق بماند یا به صورت چرخان چرخان مسافتی را طی کند. از دیسک فریزبی برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود.

بازی فریزبی را در محیط باز با هر وسعتی مثل پارک، پارکینگ و … با حداقل حضور دو نفر می‌توان انجام داد. بازی به صورت پرتاپ و دریافت صفحه طبق قوانین خاصی است.

مدیر کل تعاون استان دربخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تیم تنیس روی میز معدن منگنز قم، پس از قهرمانی در مسابقه‌های کارگران کشور، به عنوان نماینده ایران، برای حضور در سومین دوره رقابت‌های جهانی ورزش کارگری در شهر آتنِ یونان، به همراه کاروان اعزامی کشورمان که جهادگران تولید نام گرفته، به یونان سفر کردند.

کاویانی افزود: مجید احتشام‌زاده، محمدرضا نعمتی، میثم زنگنه و محمد گل‌محمدی، چهار بازیکن تیم تنیس روی میز معدن منگنز قم هستند که با مربیگری مجید نراقی، ترکیب تیم اعزامی ایران را تشکیل دادند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم  تصریح کرد: در این مسابقه‌ها نمایندگان ورزش کارگری ۳۵ کشور در ۲۸ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کاویانی بیان کرد: سومین دوره رقابت‌های جهانی ورزش کارگری تا ۱۸ مهرماه، ادامه داشت و تیم‌های زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال تنیس روی میز معادن منگنز ایران با اقتدار و پیروزی بر تمامی حریفان به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافتند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار