ناوگروه نیروی دریایی آمریکا و ناتو روانه دریای سیاه شد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناو گروه ششم نیروی دریایی این کشور با متحدان و شرکای ناتو، برای انجام عملیاتی به دریای سیاه و مدیترانه می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ناوگروه «یو اس اس مونت ویتنی» ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا و نیرو‌های حمله و پشتیبانی دریایی ناتو برای آغاز عملیاتی روانه دریای سیاه شد.

نیروی دریایی آمریکا، اروپا-آفریقا (ناوگان ششم) امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ناو پرچمدار آن یعنی «یو اس اس مونت ویتنی» برای انجام عملیات با متحدان و شرکای ناتو به دریای سیاه و مدیترانه می‌رود.

روز گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا با اعزام کشتی‌های نظامی به آب‌های دریای سیاه ثبات را به مناطق اضافه نمی‌کند، بلکه تلاش می‌کند کشورهای ساحلی را به سمت سیاست‌های تقابلی سوق دهد.

مرکز کنترل دفاعی روسیه روز شنبه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه ناوشکن یو اس اس پورتر، یک ناوشکن موشک هدایت شونده را که وارد دریای سیاه شده، زیر نظر دارد.

پیشتر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود به دلیل اهمیت استراتژیک دریای سیاه ، حضور خود در این منطقه را افزایش داده است.

تنش‌ها بین ناتو و روسیه روز به روز شدت می‌گیرد. ناتو در ۶ اکتبر اعلام کرد که نمایندگان روسیه در مقر این ائتلاف در بلژیک را از ۲۰ عضو به ۱۰ عضو کاهش داده و اعتبار هشت دیپلمات را لغو کرده  و از آنها خواسته تا اواخر اکتبر بروکسل را ترک کنند. در ۱۸ اکتبر، لاوروف هم در تلافی این اقدام گفت روسیه ماموریت خود را در ناتو از ماه نوامبر به بعد به حالت تعلیق در می‌آورد. 

مدت‌ها پیش، خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره رزمایش نظامی مشترک پکن و مسکو در شمال غربی چین خبر داد و نوشت: این رزمایش  پیامی برای واشنگتن است.

به نقل از روزنامه آمریکایی آسوشیتدپرس، روسیه و چین اگرچه دارای یک ائتلاف (نظامی) رسمی نیستند، اما دو کشور سیاست‌های نظامی و خارجی شان را عمدتا در تقابل با سیاست‌های آمریکا و متحدانشان در یک جبهه قرار داده و متحد شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
من جای روسیه بودم میگفتم اگه بیاین نزدیک مرزای من مانور برگزار کنین منم میام نزدیک مرزای شما مانور برگزار میکنم
آخرین اخبار