پیروزی مجدد حزب نخست وزیر ژاپن در انتخابات پارلمانی

فومیو کیشیدا پس از کسب بیشترین آرا و حفظ کرسی‌های حزب مطبوعش در انتخابات پارلمانی بسیار دشوار و حساس، پیروزی خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن به رهبری فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، بر خلاف آنچه انتظار می‌رفت اکثریت کرسی های خود را در انتخابات پارلمانی دیروز یکشنبه حفظ کرد.

حزب محافظه کار لیبرال دموکرات کیشیدا با اینکه توانست اکثریت آرا را به دست بیاورد، اما نسبت به آخرین انتخابات سال ۲۰۱۷ کرسی‌های کمتری در پارلمان کسب کرد.

این نتیجه در تضاد با انتظارات و نظرسنجی‌های اولیه است که نشان می‌داد حزب لیبرال دموکرات که از تصورات ناشی از مدیریت نادرست بیماری همه‌گیر کرونا آسیب دیده است، باید برای اکثریت به ایجاد ائتلاف تکیه کند.

حزب لیبرال دموکرات ژاپن  قبل از انتخابات ۲۶۷ کرسی در دست داشت، اما بعد از انتخاباتی که دیروز برگزار شد این کرسی‌ها به ۲۶۱ کرسی کاهش یافت. این حزب که اکثریت مجلس را تشکیل می‌دهد، کنترل کمیته‌های پارلمانی و تصویب قوانین از جمله پیشنهاد‌های کلیدی بودجه را در دست دارد. حزب دموکرات آزاد و کومیتو با هم ۲۹۳ کرسی را به دست آوردند.

کیشیدا قبلاً گفته بود که هدف او حفظ اکثریت یا حداقل ۲۳۳ کرسی از ۴۶۵ عضو مجلس نمایندگان است.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر مستعفی ژاپن اوایل ماه سپتامبر پیشنهاد استعفای خود را ارائه کرد و فومیو کیشیدا جانشین او شد. سوگا در حالی استعفای خود را اعلام کرد که تنها یک سال در سمت نخست وزیری ژاپن بوده است و باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه که در سال ۲۰۲۰ استعفا کرده بود را تکمیل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار