جو پایدار و افزایش باد پدیده غالب در خراسان رضوی است

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در اغلب مناطق خراسان رضوی طی امروز (دوشنبه) و فردا جو به نسبت پایدار و در مناطق بادخیز نیز افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در اغلب مناطق این استان طی امروز (دوشنبه) و فردا جو به نسبت پایدار و در مناطق بادخیز نیز افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: از فردا شب سامانه ناپایدار به تدریج از نواحی شمال غربی به استان نفوذ پیدا می‌کند و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در این استان گسترده‌تر می‌شود لذا افزایش ابرناکی و بارش‌های پراکنده در نواحی شمالی و اغلب مناطق خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش سرعت باد در ۲ روز پایانی هفته جاری نیز پیش‌بینی می‌شود.

آهنگرزاده بیان کرد: تغییرات دمای هوای استان امروز نسبت به دیروز محسوس و قابل ملاحظه نیست و فردا و روز چهارشنبه بطور موقت هوای استان گرم‌تر می‌شود، اما از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده دمای هوای استان کاهش قابل ملاحظه خواهد داشت.

او با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین پنج تا ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان بود تصریح کرد: امروز بیشینه دمای هوای مشهد به ۱۹ درجه و کمینه دمای هوای آن به پنج درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: گلمکان با کمینه دمای هوای صفر درجه و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده اظهار کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان تایباد با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار