بازداشت یک تفنگدار سابق آمریکایی به اتهام مشارکت در حمله به ساختمان کنگره

قاضی فدرال آمریکا دستور بازداشت یک تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا را به اتهام مشارکت در حادثه حمله به ساختمان کنگره صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بریل هاول، رییس قضات دادگاه واشنگتن، جیمز مک گرو ۳۹ ساله و از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکا را به دلیل اعمال خشونت علیه نیرو‌های پلیس در روز حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه بازداشت کرد.

هاول در این باره گفت: مک گرو در روز ۶ ژانویه به واشنگتن سفر کرده و در حمله به ساختمان کنگره با اعمال خشونت علیه پلیس می‌تواند از سد نیرو‌های امنیتی عبور کند.

گفته می‌شود این فرد دارای سوابق کیفری متعددی است و بار‌ها در دادگاه‌های آمریکا محاکمه شده است. قاضی فدرال واشنگتن اعلام کرد: این فرد که پیشتر نیز سابقه خشونت دارد در واقع رهبری گروهی از شورشیان را در روز حادثه بر عهده داشته است.

این قاضی آمریکایی این تفنگدار سابق نیرو‌های دریایی را خطری برای جامعه آمریکا عنوان کرده و به همین دلیل دستور بازداشت وی صادر شده است.

تا به حال بیش از ۶۶۰ نفر به دلیل حضور در حادثه حمله به ساختمان کنگره در زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازداشت شده اند. بسیاری در آمریکا معتقدند این حادثه برای همیشه به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ این کشور به ثبت خواهد رسید. در ششم ژانویه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که مدعی وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود با تحریک هوادارنش، آنها را به حمله به ساختمان کنگره تشویق کرد. در جریان این حمله پنج نفر کشته شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار