نظرسنجی جدید نشان داد؛

یک سوم جمهوری خواهان معتقد به اعمال خشونت برای حفظ کشور هستند

بر اساس یک نظرسنجی جدید، یک سوم جمهوری خواهان می‌گویند خشونت ممکن است برای حفظ آمریکا لازم باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، تقریبا یک سوم جمهوری خواهان معتقدند خشونت ممکن است برای حفظ آمریکا ضروری باشد.

پژوهشگران «انستیتوی تحقیقات دین عمومی» که یک موسسه غیرانتفاعی در آمریکاست، اعلام کردند دریافته اند که ۳۰ درصد از جمهوری خواهان با این جمله موافق بودند: «به دلیل آنکه ممکن است اوضاع از مسیر درست خود خارج شود، وطن پرستان واقعی ممکن است مجبور شوند به خشونت به منظور حفظ کشور متوسل شوند.»

همچنین بر اساس این نظرسنجی، در میان آمریکایی‌هایی که معتقدند انتخابات ۲۰۲۰ از دونالد ترامپ دزدیده شده است، ۳۹ درصد بر این باورند که خشونت ممکن است نیاز شود.

طبق گزارش گاردین، این آمار نگران کننده نشان می‌دهد کینه‌هایی که در زمان پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه بدل شد، همچنان پابرجاست. این انستیتو همچنین اعلام کرد جمهوری خواهان به احتمال زیاد معتقدند میهن پرستان واقعی آمریکا ممکن است مجبور شوند به خشونت متوسل شوند؛ در حالی که ۱۱ درصد از دموکرات‌ها و ۱۷ درصد از افراد مستقل با این مسأله موافق هستند. همچنین از میان تمام آمریکایی ها، ۱۸ درصد با این جمله موافق بودند.

«انستیتوی تحقیقات دین عمومی» اعلام کرد این نظرسنجی را در مصاحبه با ۲ هزار و ۵۰۸ نفر که در تمامی ۵۰ ایالت آمریکایی زندگی می‌کردند، به انجام رسانده است. این نظرسنجی همچنین بین ۱۶ تا ۲۹ سپتامبر برگزار شده است.

در همین ارتباط، «رابرت جونز» مدیر اجرایی و بنیانگذار انستیتو تحقیقات دین عمومی به پایگاه یاهونیوز گفت: پاسخ‌ها نشان‌دهنده قطب بندی قابل توجه و به سرعت در حال افزایش در آمریکاست.

گفتنی است ششم ژانویه سال جاری میلادی، در حالی که اعضای مجلس نمایندگان و سناتور‌های آمریکایی مشغول تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری بودند، شماری از طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله و نشست را متوقف کردند. معترضان آمریکایی به داخل ساختمان‌های اداری رفتند و سناتور‌ها را مجبور به فرار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار