عباس زاده مشکینی در نطق میان دستور:

نرخ فقر نسبت به دهه گذشته، ۹ درصد افزایش داشته است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نرخ فقر نسبت به سال ۹۰، ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود با بیان اینکه نرخ فقر نسبت به سال ۹۰، ۹ درصد افزایش یافته است، گفت: با توجه به وضعیت سرمایه گذاری، شرایط کشور در آینده با ادامه چنین روندی مطلوب نخواهد بود.

وی ادامه داد: به تلخی باید بپذیریم که اکنون طرح و برنامه جدی و عملی برای نحوه توسعه کشور وجود ندارد و نبود اتفاق نظر در سطوح عالی، درباره اهداف و مسیر های توسعه چه در سیاست داخلی و چه سیاست خارجی چندان روشن و مطمئن نیست.

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه تمرکز گرانیگاه کار مجلس باید رفع مشکلات مذکور باشد، افزود: نرخ فقر مطلق در سال ۹۷، ۱۸ و نیم درصد بود و حالا ۳ و نیم درصد یعنی ۳ میلیون نفر نسبت به سالهای گذشته اضافه شده است.

این نماینده مجلس گفت: دولت سیزدهم در شرایطی بر سر کار آمد که میانگین رشد اقتصادی کشور بر اساس گزارش رسمی مرکز پژوهش های مجلس از سال ۹۱ تا ۹۸، صفر بوده است. همچنین اقتصاد ایران در این دهه ۴ و یک دهم درصد کوچک شده و در همین دوره با توجه به رشد جمعیت در آمد سرانه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۰، ۳۷ درصد با کاهش روبرو بوده است.

عباس زاده مشکینی خطاب به وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: متاسفانه ساز و کار کنکور سراسری بسیار فاسد و ناکارآمد است و در سال‌های گذشته به دلیل رشد روزافزون وسایل ارتباطی، موضوع فروش و دلالی سوالات آزمون سراسری به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: دلالی و فروش سوالات آزمون سراسری موجب تجزیه حقوق عمومی شرکت کنندگان و عامه مردم شده است. این اتفاق باعث می‌شود متخلفان دانش و سواد کافی را در آینده نداشته باشند و افراد بی صلاحیت در آینده ای نه چندان دور در جایگاه های تخصصی قرار بگیرند.

عباس‌زاده مشکینی که تذکر جدی دارم و در اسرع وقت نسبت به اصلاح سازوکار کنکور که آینده بچه‌های ماست، اقدام کنید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد که در مناطق آزاد، حق مرزی کارکنان شاغل در مشکین شهر که نسبت به کارکنان مرکز استان در ماه یک میلیون تومان کمتر است، حقوقشان را ضایع می کند. همچنین منابع مالی سفرهای استانی دولت و تمرکززدایی از مدیریت کشور باید در دولت مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار