امام جمعه بوشهر:

آمریکایی‌ها که قصد تضعیف ایران را داشتند، خودشان ذلیل شدند

امام جمعه بوشهر گفت: آمریکایی‌ها در جریان عملیاتشان در دریای عمان قصد تهدید و تضعیف جمهوری اسلامی را داشتند که با اقدامی هوشیارانه خودشان خوار و ذلیل شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌‏های نماز جمعه این شهر با تبریک عملیات موفقیت آمیز نیروی دریایی سپاه در دریای عمان و ناکام کردن آمریکا در دزدی نفت ایران بیان کرد: آمریکا اکنون به دنبال دزدی دریایی است که این اقدام شوم آن‌ها با اقدام به موقع نیرو‌های دلیر و شجاع نیروی دریایی سپاه شکست خورد.

او افزود: آن‌ها در جریان این عملیات قصد تهدید و تضعیف جمهوری اسلامی را داشتند که با اقدامی هوشیارانه خودشان و خوار و ذلیل شدند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: آمریکا به دنبال تروریسم دریایی در خلیج فارس و ناامن کردن این آبراهه و دریای عمان است

صفایی بوشهری عنوان کرد: تفنگ‏داران دریایی آمریکا در مقطعی نیز در خلیج فارس به دست نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند و قادر به کمترین مقاومتی نبودند.

او همچنین با گرامیداشت سالروز حماسه زنان لرده دشتستان، گفت: انگلیس پس از تعرض به بوشهر قصد عزیمت به استان فارس و سایر استان‌‏های مرکزی کشور را داشت که با حماسه زنان عشایر دشتستان در لرده شکستی مفتضحانه خورد.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر تاکید کرد: انگلیس و آمریکا باید بدانند چنانچه کوچک‏‎ترین تعرض نظامی، فرهنگی و اقتصادی علیه ایران انجام دهند کنند در استان بوشهر مرد و زن در مقابل آنان خواهند ایستاد.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت ۱۸ آبان روز ملی کیفیت، بیان کرد: برای موفقیت در تهاجم اقتصادی باید در این حوزه بخوبی کار شود.

او با تاکید بر ضرورت حل معضل بیکاری جوانان بوشهری، عنوان کرد: صنایع به ویژه فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی باید مصوبه استخدام حداقل ۵۰ درصدی نیروهای بومی این استان را محقق کنند.اکنون این میزان بین ۳۰ تا ۳۲ درصد است که  باید تا آخر امسال به ۵۰ درصد برسد.

امام جمعه بوشهر گفت: نبود جوان بیکار در استان، خواسته اصلی و مهم مردم است، زیرا بیکاری منشاء مفاسد‌ بسیاری است.

صفایی بوشهری بیان کرد: فنی و حرفه‌ای و سایر مرکز‌های مهارت آموزی باید در مقوله آموزش نیروی کار متخصص اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.