وزیر خارجه مصر برای دیدار با آنتونی بلینکن راهی واشنگتن می‌شود

وزاری امور خارجه مصر و آمریکا برای گفتگو درباره مسائل بین المللی و منطقه ای، حقوق بشر و همکاری‌های دوجانبه در پایتخت آمریکا دیدار خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر و هیئت همراه وی در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزاری خارجه آمریکا و مصر طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده برای انجام گفتگو‌های استراتژیک دیدار خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «مصر یک شریک حیاتی برای آمریکا است. ما متعهد به تقویت شراکت چهل ساله واشنگتن و قاهره از طریق تقویت همکاری‌های امنیتی، پیشبرد حقوق بشر و رشد روابط اقتصادی و روابط فرهنگی مهم خود هستیم.»

بر اساس این بیانیه، هر دو هیئت درباره مسائل بین المللی و منطقه ای، حقوق بشر و همکاری‌های دوجانبه در زمینه مسائل اقتصادی، قضایی، امنیتی، آموزشی و فرهنگی گفتگو خواهند کرد.

گفتگو‌های استراتژیک آمریکا و مصر یکی از طولانی‌ترین گفتگو‌ها در منطقه است که از زمان دولت بیل کلینتون در سال ۱۹۹۸ آغاز شده است و از آن زمان تاکنون به‌طور دوره‌ای برگزار می‌شود. انتظار می‌رود مصر نقش خود را به عنوان یک میانجی کلیدی در مسائل رژیم صهیونیستی و فلسطین، به ویژه در رابطه با دستیابی به آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس برجسته کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار