استخراج یخ، ماموریت جدید ناسا در ماه

ناسا اعلام کرد که قصد دارد در ماموریتی جدید استخراج یخ در سطح کره ماه را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل؛ سازمان فضایی ناسا اعلام کرد به منظور استخراج یخ از سطح ماه، با فرستادن یک فرودگر، آزمایشی را در قطب جنوب ماه انجام می‌دهد. این ماموریت جدید اواخر سال ۲۰۲۲ و در نزدیکی دهانه Shackleton این قمر انجام می‌شود. دانشمندان ناسا می‌گویند ممکن است زیر سطح این منطقه، یخ وجود داشته باشد.

این منطقه ماه‌هاست که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، دانشمندان می‌گویند این منطقه نور خورشید را به اندازه‌ای دریافت می‌کند که بتواند نیرو‌ی مورد نیاز یک فرودگر را برای انجام یک ماموریت ۱۰ روزه فراهم کند. برای اولین بار است که دانشمندان قصد دارند منابعی را در ماه پیدا و استخراج کنند. این ماموریت به ناسا کمک می‌کند تا در فضا حضور پیدا کند و برای ماموریت آرتمیس هم سودمند باشد.

ناسا قرار است در این ماموریت با شرکت آمریکایی Intuitive Machines همکاری می‌کند و فرودگر ماه ساخت این شرکت یعنی Nova-C انجام این ماموریت را برعهده دارد.

استخراج یخ در دهانه شکلتون 

دهانه شکلتون و شرایطی که دارد بهترین فرصت برای اثبات کارایی سه فناوری نو در فرودگر‌های رباتیک آینده را فراهم می‌کند. دکتر جکی کوئین، مدیر پروژه مربوط به ماموریت PRIME-۱ در مرکز فضایی کندی ناسا گفت: "PRIME-۱ به شکل دائمی به فرودگر Nova-C متصل می‌شود و محلی برای فرود پیدا می‌کند که این امکان را به ما می‌دهد بتوانیم یخ زیر سطح را کشف و استخراج کنیم. "

دهانه شکلتون

او در ادامه گفت: "زمانی که نور خورشید به اندازه کافی وجود داشته باشد، سطح ماه به اندازه‌ای گرم می‌شود که مته PRIME-۱ بتواند به یخ دست پیدا کند. ما به مکانی مناسب نیاز داشتیم که نور خورشید را به قدر کافی دریافت کند که هم شرایط ماموریت فراهم شود و هم امکانی برای فرود آمدن و برقراری ارتباط با زمین باشد. "

زمانی که فرودگر ناسا در قطب جنوب ماه فرود بیاید، مته PRIME-۱ که TRIDENT دارد، سعی می‌کند تا سنگ پوشه ماه را حدود سه فوت حفر کند و هنگامی که روی سطح آن قرار گرفت، به دنبال آب بگردد. ابزار دیگر این مته، MSolo است که وظیفه بررسی گاز‌هایی که از سنگ پوشه خارج شده را برعهده دارد.

سطح ماه

تعدادی از دانمشندان ناسا، آزمایشگاه فیزیک کاربردی، شرکت نوکیا، دانشگاه ایالتی آریزونا و شرکت اینتویتیو ماشینز با استفاده از داده‌های از راه دور، نقشه‌هایی را از سطح کره ماه تهیه کردند که به این ماموریت و استخراج یخ کمک می‌کند.

در ادامه بیانیه ناسا آمده: "ساده سازی عملیات و حفاری در سطح کره ماه، پیش نیازی ارزشمند برای مهندسان در ماموریت‌های آینده مانند VIPER است. این ماموریت قرار است اواخر سال ۲۰۲۳ در قطب جنوبی کره ماه فرود می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آمریکایی جایی اکسیژن وجود ندارد ، آیا آب و یخ وجود دارد ؟؟؟