فرمانده انتظامی شهرستان دهلران:

فرهنگ سازی مقوله پدافند غیر عامل باید در تمام سطوح جدی گرفته شود

سرهنگ مکی گفت: پدافند غیر عامل و اصول آن تضمین کننده مدیریت بحران در عرصه دفاعی در سطح کشور است و فرهنگ سازی مقوله پدافند غیر عامل و مدیریت بحران باید در تمام سطوح جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ منوچهر مکی، فرمانده انتظامی شهرستان دهلران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در جمع کارکنان انتظامی، گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما همواره در پی ایجاد بحران است و برای نیل به این اهداف از هیچ شیوه‌ای فروگذار نخواهد کرد و ما بایستی از تمامی ظرفیت‌ها و شیوه‌های ممکن که از کارآمدی و اثربخشی بیشتری برخوردار است استفاده کنیم.

او ادامه داد: پدافند غیرعامل و اصول آن تضمین کننده مدیریت بحران در عرصه دفاعی در سطح کشور است و نمی‌توان بدون اجرا و اتخاذ تدابیر پدافند غیر عامل، اجرای مدیریت جامع بحران در عرصه دفاعی را تضمین کرد.

او بیان کرد: به کارگیری تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل علاوه بر کاهش شدید هزینه ها، کارایی دفاعی طرح‌ها و اهداف را در زمان تهاجم دشمن افزایش خواهد داد.

او افزود: پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که مستلزم بکارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارت به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارت و تلفات را به حداقل کاهش داد.

او مطرح کرد: بایستی بینش مدیران به پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تقویت گردد و فرهنگ سازی مقوله پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در تمام سطوح جدی گرفته شود و همچنین به موضوع تهدید شناسی و آموزش در سطوح مدیران به صورت کاربردی و نه فقط تئوریک پرداخته شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.