سفر دیپلمات آمریکایی به جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد معاون تازه منصوب شده وزیرخارجه این کشور در امور اروپا و اوراسیا به منطقه قفقاز سفر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «اریکا اولسون» معاون تازه منصوب شده وزیرخارجه در دفتر امور اروپا و اوراسیا وزارت خارجه آمریکا به سه کشور جمهوری آذربایجان، گرجستان و ارمنستان در منطقه قفقاز سفر کرده و در اولین سفر خود در باکو با نمایندگان دولت آذربایجان و جامعه مدنی و همچنین سفیر لیتزنبرگر و کارمندان سفارت دیدار کرده است.

وزارت خارجه بهانه سفر این دیپلمات آمریکایی به منطقه قفقاز را ترویج آشتی و برقراری ارتباط میان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان بیان کرده و از دیدار‌های انجام شده توسط اولسون نیز ابراز خوشحالی نمود.

شایان ذکر است جمهوری آذربایجان یکی از شرکای اصلی آمریکا در بخش انرژی در منطقه به شمار می‌رود و واشنگتن همواره از دولت باکو در راستای اجرای پروژه‌های انرژی فرامنطقه‌ای از جمله در دریای خزر حمایت کرده است. با وجود سطح بالای همکاری‌های اقتصادی این دو کشور، روابط باکو و واشنگتن طی ۳۰ سال گذشته پس از استقلال جمهوری آذربایجان بنا به برخی ملاحظات سیاسی همواره با فراز و فرود‌هایی همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار