ترکیه موشک پدافند هوایی جدید خود را آزمایش کرد

سازمان صنایع دفاعی نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور امروز یک موشک پدافند هوایی دوربرد به نام «سپر» را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، یک مقام ارشد دفاعی ترکیه امروز (شنبه) گفت که ترکیه موشک پدافند هوایی دوربرد به نام «سپر» (Siper) را با موفقیت آزمایش کرد.

اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه، پس از آزمایش این موشک در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «آزمایش‌های مختلف سامانه پدافند هوایی که قرار است در سال ۲۰۲۳ وارد تسلیحات ارتش شود، ادامه خواهد یافت.»

او در ادامه افزود: «ترکیه به تولید تسلیحات جدید ادامه خواهد داد و تا ۶ سامانه دفاع هوایی مختلف تولید خواهد کرد.»

پروژه «سپر» Siper توسط شرکت‌های بزرگ دفاعی ترکیه «ASELSAN» و «ROKETSAN» با همکاری شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه صورت گرفته است.

علاوه بر سپر که انتظار می‌رود رقیب اس-۴۰۰ روسیه باشد، سامانه‌های دفاع هوایی کورکوت، سونگور و حصار نیز وجود دارند.

این آزمایش در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه ۱.۴ میلیارد دلار برای جت‌های جنگنده آمریکایی پرداخت کرده است، اما واشنگتن در سال ۲۰۱۹ آنکارا را از برنامه خرید جنگنده‌ها به دلیل خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، خارج کرد.

آمریکا مدعی است که تسلیحات دفاعی روسیه یک خطر امنیتی برای اعضای ناتو است، اما ترکیه معتقد است که اس-۴۰۰ هیچ تهدیدی برای ناتو یا تسلیحات آن نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار