واردات بیش از ۳۳۲ هزار تن گندم و روغن خام از بنادر شمالی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از واردات بیش از ۳۳۲ هزار تن گندم و روغن خام از بنادر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت:بیش از ۲۴۲ هزار تن گندم و ۹۰ هزار تن روغن خام خوراکی از ابتدای امسال تاکنون از طریق بنادر مازندران وارد کشور شد.

او افزود:بیش از ۲۱۷ هزار تن گندم توسط ۵۲ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و بیش از ۲۵ هزار تن گندم توسط ۵ فروند کشتی خوراکی از ابتدای امسال تاکنون از طریق بندر نوشهر وارد استان شد.

وفائی نژاد در خصوص واردات روغن خام خوراکی نیز گفت: حدود ۷۵ هزار تن روغن توسط ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و بیش از ۱۵ هزار تن روغن توسط ۳ فروند کشتی از طریق بندر نوشهر در مجموع به میزان ۹۰ هزار تن در این مدت وارد استان شد.

او با اشاره به مبدا وارادات این کالا‌های اساسی، افزود: این کشتی‌ها به صورت فله از روسیه وارد بندر امیرآباد شده و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی استان حمل می‌گردد.

وفایی نزاد گفت: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور حفظ ذخایر استراتژیک توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و وارد کشور می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در پایان با اشاره به مزایای اجرای عملیـات واردات و ذخیره سازی گندم و روغن خام در استان، افزود: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن از مزایای این طرح می‌باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.