تولید دو داروی جدید برای نخستین بار در دارو سازی هلال احمر

همتی گفت: ساخت و تولید دو داروی جدید در شرکت داروسازی سها جمعیت هلال احمر صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص روند تولید دارو در زیرمجموعه‌های جمعیت هلال احمر گفت: شرکت داروسازی سها در مسیر تحقیق و توسعه صنعت دارو، جهت تولید فرآورده‌های ضد درد و آنتی دیابت جدید اقدامات مهمی انجام داده است و همچنین چندین محصول گیاهی به لیست محصولات تحقیقاتی شرکت سها افزوده شده است.

وی افزود: مشخصا تولید فرآورده‌های جدید زمان بر بوده که از دلایل عمده آن، مطالعات پایداری و بهینه سازی فرمولاسیون، تهیه مواد اولیه از منابع مورد تایید برای ساخت سری صنعتی و پروسه نسبتاً طولانی گرفتن پروانه از سازمان غذا و دارو است. امیدواریم با این حال به زودی این دارو‌ها وارد بازار شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امروز شربت پروپولیس با ترکیب منحصر به فرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن اولین بار در شرکت داروسازی سها ساخته شده و مدارک لازم برای تایید نهایی به سازمان غذا و دارو ارسال شده است. با اخذ مجوز به زودی تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

همتی ادامه داد: این محصول در شیشه‌های ۱۲۰ میلی لیتری با پیمانه ۱۰ میلی لیتری تهیه می‌شود. فرمولاسیون این محصول از عصاره عسل طبیعی و چند گیاه دارویی است که مناسب کودکان و بزرگسالان است. این فرآورده علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به دلیل محتوای آنتی اکسیدان بالا با منشا طبیعی، ضد التهاب و ضد آلرژی نیز است و به همین دلیل به عنوان مکمل در کووید۱۹به کارمی رود.

وی افزود: روکسی ویل، دومین محصولی است که در شرکت داروسازی سها ساخته شده است. این داروی جدید ضد درد و ضد التهاب بسیار قوی برای اولین بار در ایران توسط شرکت داروسازی سها تولید و روانه بازار می‌شود. این دارو اثر ضد درد ۱۰ برابر بیشتر از مسکن‌های مشابه و هم خانواده دارد که برای درد‌های مزمن احشایی در بیماران بستری و با ۲ مکانیسم ضددرد متفاوت با رژیم درمانی ۷ روزه و بدون خطر وابستگی قابلیت تجویز دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: از سایر کاربرد‌های بالینی و مزایای این دارو، نشانه گیری مسیر‌های متفاوت درد و مکانیسم اثر چند گانه جهت بهبود است. اثر ضد درد بهتر در درد‌های بعد از عمل جراحی به عنوان درد‌های همراه با التهاب را نیز می‌توان بواسطه مصرف این دارو پوشش داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال‌احمر ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار