ردیابی موفق جنگنده‌های ناتو ازسوی پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ردیابی ۳ فروند جنگنده ناتو، ازجمله هواپیمای جاسوسی آمریکا، فرانسه و ایتالیا ازسوی پدافند هوایی این کشور خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه در گزارشی از ردیابی موفق هواپیما‌های جاسوسی ناتو بر فراز دریای سیاه و ازسوی یگان‌های پدافند هوایی این کشور خبر داد.

بنابر اعلام این خبرگزاری، ناتو شمارِ هواپیما‌های جاسوسی خود در مرز‌های روسیه را در ۲۴ ساعت گذشته افزایش داده است.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه خود در این باره اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته کشور‌های عضو ناتو شمار هواپیما‌های جاسوسی خود در نزدیکی مرز‌های روسیه را افزایش دادند. اما رادار‌های نیرو‌های پدافند هوایی ما یک هواپیمای جاسوسی از نوع ای-۸سی (E-8C)  متعلق به آمریکا را بر فراز دریای سیاه ردیابی کرد.»

در بخش بعدی این نهاد روسی اعلام کرد: «نیرو‌های دفاع موشکی روسیه ۲ هواپیمای جاسوسی از کشور‌های عضو ناتو را در ۲۴ ساعت گذشته بر فراز دریای سیاه ردیابی کردند. یکی از این هواپیما‌ها از نوع آرسی-۱۳۵ (RC-135) متعلق به نیروی هوایی آمریکا بود. هواپیمای دیگر از نوع گشت دریایی پوسدان (P-8A Poseidon) بود که از ایتالیا به مرز روسیه نزدیک شد و آخرین هواپیما نیز از نیروی هوایی فرانسه بود که به ۳۰ کیلومتری مرز روسیه رسید.»

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هواپیمای جاسوسی "یو-۲" متعلق به آمریکا از انگلیس پرواز کرده و در ۶۰ کیلومتری روسیه ردیابی شده است.

پیش از این نیز دو هواپیمای جنگی «سوخو-۳۰»، دو بمب افکنِ «بی ۱ لنسر»، (بمب افکن استراتژیک و چهار موتوره متعلق به نیروی هوایی آمریکا) را بر فراز دریای سیاه همراهی کردند تا مانع ورود هواپیما‌های آمریکایی به حریم هوایی روسیه شوند.

طی چند سال گذشته، مسکو بار‌ها به افزایش تهدیدات آمریکا و متحدان آنها در این منطقه اشاره کرده و هشدار داده است که چنین رفتاری از سوی ناتو در نزدیکی خاک روسیه ممکن است منجر به درگیری‌های مرزی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار