روسیه: ناوگروه آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر داریم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌ها و تأسیسات ناوگان دریای سیاه ما، ناوگروه ششم نیروی دریایی آمریکا را زیر نظر دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌ها و تأسیسات ناوگان دریای سیاه، اقدامات ناوگروه ششم نیروی دریایی آمریکا با نام «یواس‌اس مونت ویتنی» را که در ۴ نوامبر ۲۰۲۱ وارد دریای سیاه شده زیر نظر دارند.

پیش از این نیز عکس‌هایی از خروج این کشتی جنگی از استانبول و عزیمت به دریای سیاه در فضای مجازی منتشر شد.

روسیه بار‌ها به ناتو هشدار داده است که فعالیت فزاینده این بلوک در نزدیکی آب‌های آن ممکن است منجر به حوادث ناخواسته شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به این موضوع پرداخت و گفت که واشنگتن با اعزام کشتی‌های نظامی به دریای سیاه به ثبات منطقه نمی‌افزاید، بلکه تلاش می‌کند کشور‌های ساحلی را به سمت سیاست‌های تقابلی سوق دهد.

هفته گذشته، نیروی دریایی آمریکا، اروپا-آفریقا (ناوگان ششم) اعلام کرد که ناو پرچمدار آن یعنی «یو اس اس مونت ویتنی» برای انجام عملیات با متحدان و شرکای ناتو به دریای سیاه و مدیترانه می‌رود.

مرکز کنترل دفاعی روسیه روز شنبه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه ناوشکن یو اس اس پورتر، یک ناوشکن موشک هدایت شونده را که وارد دریای سیاه شده، زیر نظر دارد.

پیشتر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته بود به دلیل اهمیت استراتژیک دریای سیاه حضور خود در این منطقه را افزایش داده است.

تنش‌ها بین ناتو و روسیه روز به روز شدت می‌گیرد. ناتو در ۶ اکتبر اعلام کرد که نمایندگان روسیه در مقر این ائتلاف در بلژیک را از ۲۰ عضو به ۱۰ عضو کاهش داده و اعتبار هشت دیپلمات را لغو کرده  و از آنها خواسته تا اواخر اکتبر بروکسل را ترک کنند. در ۱۸ اکتبر، لاوروف هم در تلافی این اقدام گفت روسیه ماموریت خود را در ناتو از ماه نوامبر به بعد به حالت تعلیق در می‌آورد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار