مشارکت ۶۰۰ معلم خراسان جنوبی در طرح همیاران آموزشی

۶۰۰ معلم خراسان جنوبی در قالب ۲۰۰ گروه در طرح همیاران آموزشی مشارکت می‌ کنند.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زمانی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح همیاران آموزشی برای اولین بار توسط خراسان جنوبی، در کشور طراحی و اجرا می‌شود که در این طرح ۶۰۰ معلم استان در قالب ۲۰۰ گروه در این طرح مشارکت می‌ کنند.

او با اشاره به اینکه عضویت و همکاری در گروه‌های همیاران آموزشی داوطلبانه است افزود: استفاده از روش های تیمی و کار گروهی به همراه همفکری و تعامل اعضاء، از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این طرح است که خود باعث رشد فردی و بهبود کارایی در محیطی دوستانه و صمیمی می‌شود.

زمانی با اشاره به اجرای طرح همیاران آموزشی مبتنی بر راهکار ۷-۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف طرح همیاران آموزشی، توسعه زمینه پژوهشگری و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای به شکل فردی و گروهی میان معلمان و تبادل تجارب و دستاورد‌ها در سطح محلی و ملی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توسعه مستمر شایستگی‌ها و مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان و ترویج رویکرد و مهارت خودسنجی و خود اصلاحی از دیگر اهداف این طرح است تصریح کرد: در این طرح معلمان جدید الورود در کنار معلمان با تجربه و متخصص قرار می‌گیرند که باعث بهره‌وری بیشتر و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.