امام جمعه شهرکرد:

دولت در تلاش است که اصلاحات اقتصادی ایجاد کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دولت در تلاش است که اصلاحات اقتصادی ایجاد کند و جلوی گرانی‌ها را بگیرد و تورم و مشکلات معیشتی که مردم با آن درگیر هستند را مهار کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که مصلای امام خمینی (ره) با بیان اینکه نگاه دولت، رفع مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: اصلاحات اقتصادی زمانبر، اما شدنی است و دولت با نگاه امیدوارنه آن را دنبال می‌کند.

او افزود: دولت در تلاش است که اصلاحات اقتصادی ایجاد کند و جلوی گرانی‌ها را بگیرد و تورم و مشکلات معیشتی که مردم با آن درگیر هستند را مهار کند.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: هر چند دولت نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا می‌کند، اما هستند دست‌هایی که با به خطر افتادن منافع آن‌ها در مسیر اصلاحات اقتصادی، کارشکنی می‌کنند، اما مردم باید با صبوری خود دولت را یاری دهند.

او با اشاره به ۲۴ آبان آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از جایگاه نامناسب کتابخوانی در بین مردم انتقاد کرد و گفت: کتاب در جامعه ما جایگاه خود را ندارد و اقبال مناسبی نسبت به خواندن کتاب وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه کتاب و از آن جمله کتاب آسمانی قرآن در بین مردم مهجور است، اظهار داشت: مشوقی برای کتاب و کتابخوانی وجود ندارد این در حالی است که باید برای تقویت این فرهنگ در جامعه سرمایه‌گذاری کرد.

او با تاکید بر اینکه کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد اطلاعات خود را از فضای مجازی کسب می‌کنند و با سرگرم بودن به این فضا آگاهی‌هایی را کسب می‌کنند که بسیاری از آن ناروا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت دهم ربیع‌الثانی وفات حضرت معصومه (س)، افزود: این بانوی مکرم اسلام الگوی شایسته‌ای برای بانوان به ویژه دختران جامعه است.

او در ادامه با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در تاریخ شیعه هیچ گاه دولتی نشدند و استقلال خود را دارند از همین رو می‌طلبد مردم در پرداخت وجوهات دینی خود از جمله خمس اهتمام بیشتری داشته باشند تا حوزه‌ها همچنان استقلال خود را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه طلاب و روحانیون پایین‌ترین سطح زندگی را در جامعه دارند، اظهار داشت: شاید برخی باور نکنند، اما معیشت طلبه‌ها در وضعیت ناگواری قرار دارد و اگر چه طلاب گلایه‌ای ندارند و کریمانه زندگی می‌کنند، اما باید تلاش کرد تا مشکل اقتصادی آن‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار