نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

همه باید دست به دست هم دهیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ عمومی، فرهنگ ارزش‌هاست وهمه باید دست به دست هم دهیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  حجت الاسلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: فرهنگ عمومی، فرهنگ ارزش‌هاست و همه باید دست به دست هم دهیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

او افزود: باید به همان میزان که از دیگران انتقاد و مطالبه می‌کنیم از خود نیز این مطالبه را داشته باشیم تا بتوانیم فرهنگ عمومی را با یک عزم همگانی و اراده جدی در جامعه حاکم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به طرح «شهر پیشرفته و محله پیشران» که جوانان با همکاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، برای رفع مشکلات و فرهنگ سازی و سلامت محل اجرا می‌کنند اظهار داشت: در این طرح، مسائل و مشکلات به وسیله مردم و جوانان محل رفع و به حداقل خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


او با دعوت مردم به تقوای الهی گفت: تقوا به معنای ترک معصیت و انجام واجبات است و سپردن مدیریت امور به خدا، انسان را از همه تنگنا‌ها خارج می‌کند و باعث بازگشایی گره‌ها می‌شود.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: رفتار‌ها و باور‌ها دو شاخصه اصلی فرهنگ عمومی جامعه هستند و آحاد جامعه نقش عمده‌ای در شکل‌گیری فرهنگ عمومی ایفا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه اصلاح فرهنگ تنها بر عهده متولیان و مسئولین نیست و فقط هموار کردن مسیر و برخورد مناسب با برخی موارد باید از سوی دولت‌مردان انجام شود تصریح کرد: خانه و خانواده با تربیت صحیح فرزندان و جلوگیری از ناهنجاری‌ها و معصیت‌ها نقش اساسی در فرهنگ عمومی دارد  همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز هرکدام به گونه‌ای در این زمینه نقش‌آفرین هستند.

او با اشاره به واقعه یوم الله ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی گفت: امام راحل این حادثه بسیار مهم را انقلاب دوم نامیده است چرا که دو روز پس از آن دولت لیبرال و موقت انصراف داد.

نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بر ملا شدن دزدی و غارتگری آمریکا در آب‌های جنوب کشور گفت: به فضل الهی پاسداران انقلاب اسلامی تلاش آمریکا برای سرقت نفت جمهوری اسلامی را سرکوب کردند و این نشان از زمین گیر کردن قدرت بزرگ جهانی آمریکاست.

او اختلال در سوخت رسانی را توطئه‌ای از سوی آمریکا و صهیونیست اعلام کرد و گفت: هوشیاری مردم، درک و اطلاع‌رسانی به موقع صدا و سیما، اقدام فوری و عاجل عوامل دستگاه‌های اجرایی برای جبران خسارت، نکته بسیار مهم و با ارزش است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: حمله سایبری در دنیا وجود دارد، اما باید هوشیار بود و با پدافند غیر عامل از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه سفر‌های کمیسیون مجلس شورای اسلامی به استان‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری، جمع بندی و مصوبات قابل توجه و ارزشمندی به لحاظ مسائل فرهنگی برای استان به دنبال داشت سفر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم می‌تواند در عرصه‌های مختلف اقتصادی و امنیت غذایی راهگشا باشد.

او ادامه داد: تصویب آیین‌نامه حمایت از خانواده و جمعیت از قوانین بسیار مهم مجلس شورای اسلامی است که در برخورد با چالش بزرگ کمبود جمعیت طی هفت تا هشت سال آینده و برطرف شدن پیری جمعیت نقش موثری دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار